مهران محمدی امین

رییس شورای تامین دام کشور از ورود گوشت گرم گوسفندی از ارمنستان و گرجستان به کشور تا به تعادل رسیدن قیمت‌ها خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم گوشت های گرم وارداتی برای مصرف کننده ۲۰۰

1401\11\01 17:38:37


گوشت گرم وارداتی به بازار عرضه می شود/ قیمت برای مصرف کننده، هر کیلوگرم ۲۰۰ هزار تومان

رییس شورای تامین دام کشور از ورود گوشت گرم گوسفندی از ارمنستان و گرجستان به کشور تا به تعادل رسیدن قیمت‌ها خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم گوشت های گرم وارداتی برای مصرف کننده ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود.

در هفته های اخیر بازار گوشت قرمز شاهد ثبت رکورد قیمت بی سابقه بوده است.

به گفته فعالان بازار گوشت قرمز؛ تنها در هفته گذشته گوشت قرمز رشد ۲۰ درصدی در قیمت را تجربه کرده است.

روز گذشته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردند، گوشت گوسفندی منجمد با قیمت هر کیلوگرم ۱۴۲ هزار تومان و گوساله مخلوط منجمد با قیمت ۱۵۲ هزار تومان بدون محدودیت در کل کشور توزیع می‌شود و در حد نیاز و کشش بازار این کار ادامه خواهد داشت.

امروز منصور پوریان، رئیس شورای تامین دام کشور، به اقتصاد آنلاین خبر داد که، علاوه بر گوشت منجمد وارداتی دولت مجوز ورود و عرضه گوشت گرم وارداتی را نیز صادر کرده است.

وی تصریح کرد: هفته گذشته وزارت جهاد کشاورزی مجوز واردات گوشت قرمز گرم را با هدف کاهش شتاب افزایش قیمت به تعدادی از شرکت ها داد.

پوریان با بیان اینکه در حال حاضر ورود گوشت قرمز گرم به کشور انجام شده است، افزود: عرضه گوشت قرمز گرم وارداتی از این هفته آغاز خواهد شد.

وی نوع گوشت قرمز وارداتی را از نوع گوشت گوسفندی عنوان کرد.

پوریان افزود: کشورهای مبدا تامین گوشت قرمز گرم وارداتی گرجستان و ارمنستان هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که این گوشت با چه قیمتی به دست مصرف کننده خواهد رسید، گفت: قرار بر این است گوشت قرمز گرم وارداتی با قیمت هر کیلوگرم ۲۰۰ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد.

رئیس شورای تامین دام کشور حجم واردات را بدون سقف و بازه زمانی آن را تا رفع کامل التهاب در بازار گوشت قرمز اعلام کرد.

پوریان ابراز امیدواری کرد که، ورود و توزیع گوشت گرم همراه با گوشت های منجمد، بازار این کالا را به تعادل برساند.

وی در پاسخ به چرایی شتاب گرفتن افزایش قیمت گوشت قرمز در هفته های اخیر، گفت: هم اکنون در فصل زایش دام ها قرار داریم علاوه بر آن فصل سرد جابه جایی دام ها را سخت می کند، این دو دلیل همراه با سایر دلایل دیگر همچون اوج گرفتن نرخ دلار زمینه ساز افزایش قیمت ها بوده اند.

رئیس شورای تامین دام کشور معتقد است؛ افزایش قیمت ‌های اخیر بهره ای برای دامداران نداشته است و بیش از همه منافع دلالان را تامین کرده است در نتیجه نمی توان واردات را در مقطع کنونی به زیان تولید و تولیدکننده دام دانست.

. .


بازنشر از : منبع: اعتمادآنل