مهران محمدی امین

الجزایر امانوئل ماکرون فرانسه کاخ الیزه کاخ الیزه امروز با صدور بیانیه ای از سفر

1401\05\29 20:45:09


«امانوئل ماکرون» به الجزایر سفر می‌کند

کاخ الیزه امروز با صدور بیانیه ای از سفر «امانوئل ماکرون» به الجزایر در تلاش برای بهبود روابط فیمابین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، کاخ الیزه امروز شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه قرار است در روزهای آتی در تلاش برای بهبود روابط روابط متشنج میان دو کشور به الجزایر سفر کند.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه هفته آینده (به وقت محلی) به منظور بهبود روابط تیره میان پاریس و الجزیره از الجزایر دیدار خواهد کرد. ر در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری فرانسه در این باره آمده است: این سفر به تعمیق روابط دو جانبه با نگاه به آینده کمک می کند… هدف از این سفر تقویت همکاری ها میان فرانسه و الجزایر در مواجهه با چالش های منطقه ای و ادامه کار برای بررسی روابط گذشته است. به گزارش خبرگزاری آناتولی،عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر با امانوئل ماکرون همتای فرانسوی خود که به زودی به الجزایر سفر خواهد کرد، طی تماس تلفنی دستور کار این سفر را مورد بحث و بررسی قرار داد.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی ریاست جمهوری الجزایر، تبون و ماکرون به صورت تلفنی گفتگو کرده‌اند. طبق بیانیه فوق، طرفین در این تماس تلفنی علاوه بر روابط دوجانبه به ارزیابی دستور کار سفر رئیس جمهور فرانسه به الجزایر که به زودی صورت خواهد گرفت، پرداخته‌ شده است. درحالی که درباره تاریخ دقیق سفر ماکرون به الجزایر اظهارنظری نشده است، به گزارش خبرنگار آناتولی این سفر در تاریخ ۲۵ آگوست ماه جاری صورت خواهد گرفت..

.


بازنشر از : مهر

الجزایر

امانوئل ماکرون

فرانسه

کاخ الیزه