مهران محمدی امین

جوزف بورل اغتشاشات ایران اتحادیه اروپا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز با نقض قوانین بین المللی در لزوم عدم

1401\07\22 22:42:10


«بورل» بار دیگر از اغتشاش‌گران در ایران حمایت کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز با نقض قوانین بین المللی در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل، از اغتشاش‌گران در ایران حمایت کرد.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز جمعه بار دیگر در پیامی توئیتری مواضع مداخله جویانه اش در خصوص ایران را تکرار کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره نوشت که با حسین امیر عبداللهیان (وزیر خارجه ایران) صحبت کرده تا بار دیگر موضع شفاف و متحد اتحادیه اروپا را بیان کند! مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با نقض قوانین بین المللی در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل ادامه داد: مردم در ایران برای اعتراض مسالمت آمیز و دفاع از حقوق اساسی خود حق دارند! سرکوب باید فوراً متوقف و معترضان آزاد شوند. دسترسی به اینترنت و پاسخگویی ضروری است! وی هفته پیش هم در اقدامی به منظور حمایت از اغتشاشات در ایران، از بررسی تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داده بود. بورل گفته بود: ما به بررسی تمام گزینه‌های موجود از جمله اقدامات محدود کننده در واکنش به مرگ مهسا امینی و نحوه برخورد نیروهای امنیتی ایران با تظاهرات ادامه خواهیم داد.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از این هم با گرفتن ژست حمایت از مردم ایران، از اغتشاشات در ایران حمایت کرده بود. وی بدون اشاره به اقدامات خرابکارانه آشوبگران مدعی شد: اتحادیه اروپا بر این اعتقاد است که بکارگیری بیش از حد قوه قهریه توسط نیروهای امنیتی ایران موجب برجاماندن تلفات در میان تظاهرکنندگان شده است. پیش از این نیز برخی مقامات آمریکایی و انگلیسی و آلمانی نیز از آشوب‌ها در ایران اعلام حمایت کرده بودند.

گفتنی است که اجتماع بزرگ «امت رسول الله (ص)» علیه اغتشاش گران و آشوب گران در هفته‌های گذشته در میدان انقلاب تهران و دیگر استان‌های کشور برگزار شد. مردم تهران با در دست داشتن پرچم‌های ایران، به اهانت آشوب گران در به آتش کشیدن پرچم ایران واکنش نشان دادند.. .


بازنشر از : مهر

جوزف بورل

اغتشاشات ایران

اتحادیه اروپا