مهران محمدی امین

خلوصی آکار ترکیه یونان وزیر مهاجرت و پناهندگی یونان در بیانیه ای از گسترش حصارکشی این کشور در مرز با ترکیه به می

1401\05\29 19:04:13


آتن: حصارکشی یونان در مرز با ترکیه گسترش یافت

وزیر مهاجرت و پناهندگی یونان در بیانیه ای از گسترش حصارکشی این کشور در مرز با ترکیه به میزان ۸۰ کیلومتر با هدف جلوگیری از عبور غیرقانونی مهاجران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «گریک ریپُرتر»، یونان امروز شنبه با اعلام جلوگیری از عبور غیرقانونی مهاجران، از گسترش حصارهای مرزی میان این کشور با ترکیه به میزان ۸۰ کیلومتر (۵۰ مایل) خبر داد.

بر اساس اعلام این روزنامه، حصارکشی مرزی در مرز با ترکیه در منطقه «اوروس» (Evros) روی داده است. «نوتیس میتارکیس» (Notis Mitarakis) وزیر مهاجرت و پناهندگی یونان با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: مرزهای یونان نمی‌تواند برای همه آزاد باشد. انسان دوستی بسیار مهم است، اما میلیون‌ ها نفر هستند که می‌ خواهند وارد اتحادیه اروپا شوند.

وزیر مهاجرت و پناهندگی یونان در این ارتباط اضافه کرد: گشت زنی مداوم در دریای اژه و حصار در منطقه «اوروس»، قاچاقچیان را مجبور می‌کند تا مسیرهای دیگری را بیابند و به موازات جزایر «اوروس» در حرکت باشند. وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۲ هزار موقعیت میزبانی از طریق یونان احداث شده و تنها ۱۸ هزار مورد از آنها اشغال شده است، گفت: در سال‌های گذشته تراکم زدایی بزرگی حاصل شده است. این در حالیست که یونان و ترکیه دو کشور همسایه ای هستند که مدت‌هاست بر سر برخی از مسائل، از جمله مهاجرانی که به دنبال پناهندگی در اتحادیه اروپا در مرزهای یونان از طریق ترکیه هستند، علیرغم توافق اتحادیه اروپا و ترکیه در سال ۲۰۱۶ برای جلوگیری از جریان‌های مهاجرت، اختلاف دارند.

در همین ارتباط، مقامات یونانی چهارشنبه هفته گذشته از مفقود شدن ده‌ها نفر در جریان غرق شدن قایق پناهجویان در آب های ساحلی این کشور خبر دادند. به گفته گارد ساحلی این کشور، حادثه در جنوب شرقی دریای اژه روی داد و در جریان آن بین ۳۰ تا ۵۰ سرنشین قایق مفقود شدند. این قایق که در پی وقوع حادثه، واژگون و غرق شد، حدود ۸۰ سرنشین داشت که به گفته مسئولان گارد ساحلی یونان ۲۹ نفر از آنها نجات یافته و زنده مانده اند.

از سوی دیگر یک منبع یونانی به خبرگزاری فرانسه گفت که بیش از پنجاه تن از سرنشینان این قایقِ حامل پناهجویان مفقود شده اند و اثری از آنها یافت نشده است.. .


بازنشر از : مهر

خلوصی آکار

ترکیه

یونان