مهران محمدی امین

مهر/ وزیر دفاع آمریکا می گوید برای کمک به ارتقای قابلیت های نظامی اوکرین، اعضای ناتو باید هماهنگ باشند. به گزارش تاس، وزیر دفاع آمریکا اتحاد میان کشورهای غربی را برای حمایت از اوک

1401\11\25 21:34:23


آستین: ناتو برای کمک به اوکراین متحد شود

مهر/ وزیر دفاع آمریکا می گوید برای کمک به ارتقای قابلیت های نظامی اوکرین، اعضای ناتو باید هماهنگ باشند. به گزارش تاس، وزیر دفاع آمریکا اتحاد میان کشورهای غربی را برای حمایت از اوکراین ضروری دانست.

وزیر دفاع آمریکا می گوید برای کمک به ارتقای قابلیت های نظامی اوکرین، اعضای ناتو باید هماهنگ باشند.به گزارش تاس، وزیر دفاع آمریکا اتحاد میان کشورهای غربی را برای حمایت از اوکراین ضروری دانست.«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا، که در جمع همتایان خود در ناتو به سر می برد، امروز سه شنبه اعلام کرد که کشورهای عضو ناتو باید به حمایت خود از کی یف شکلی یکپارچه و هماهنگ ببخشند.وزیر دفاع آمریکا در توجیه جنگ افروزی غرب در اوکراین مدعی شد که هدف فقط تامین تجهیزات نیست.

بلکه ارائه قابلیت های کامل و پایدار است.آستین تاکید کرد: بنابراین امروز، ما به گفتگو در مورد یکپارچه سازی و هماهنگ سازی پشتیبانی خود ادامه خواهیم داد تا اوکراین قابلیت های رزمی قابل اعتمادی را در اختیار داشته باشد. ما این کار را انجام خواهیم داد.وزیر دفاع آمریکا به رویکرد جنگ افروزانه این کشور و متحدانش صحه گذاشت و گفت: گروهی از کشورها از جمله آلمان، لهستان، کانادا، پرتغال، اسپانیا، نروژ، دانمارک و هلند، با همکاری با یکدیگر سعی دارند تا تانک های جنگی لئوپارد را در اختیار اوکراین قرار دهند.آستین افزود که اوکرین متعهد است که تجهیزاتی که در اختیار آنها قرار می گیرد به مدافعان این کشور در خط مقدم برسد.بنا به نوشته خبرگزاری رویترز در نشست گروه دفاعی اوکراین، وزرای دفاع ناتو در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان گرد هم می آیند. این نشست قرار است از ۱۴ فوریه دراین پایگاه در آلمان آغاز شود.

همان طور که انتظار می رود وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو موضوع تجهیز تسلیحاتی بیشتر اوکراین و به طور خاص ارسال هواپیماهای نظامی به این کشور را در نشست رامشتاین به بحث و بررسی بگذارند.پیش از این نیز دبیر کل ناتو در مقدمه چینی شفاف در خصوص ارسال بیشتر سلاح به اوکراین، مدعی شد که ناتو مرحله کنونی درگیری در اوکراین را یک جنگ لجستیکی می‌داند، لازم است تجهیزات و مهمات را سریع‌تر به کیف ارسال کرد.کشورهای اروپایی و آمریکا به بهانه جنگ اوکراین، در یک سال گذشته هزاران سلاح و تجهیزات نظامی را راهی این کشور کرده اند و مانع توقف جنگ در اوکراین شده اند.. .


بازنشر از : آخرین خبر