مهران محمدی امین

آلمان بانک مرکزی المان تورم جنگ اوکراین بانک مرکزی آلمان اعلام کرد که این کشور د

1401\05\30 13:30:09


آلمان در آستانه بالاترین نرخ تورم و رکود اقتصادی است

بانک مرکزی آلمان اعلام کرد که این کشور در آستانه مواجهه با بالاترین نرخ تورم در دهه‌های اخیر قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «یوآخیم ناگل» رئیس بانک مرکزی آلمان با اشاره به احتمال وقوع بالاترین نرخ تورم در این کشور، از ورود احتمالی برلین به رکود اقتصادی خبر داد.

ناگل در گفت‌وگو با نشریه «راینیشه پست» گفت: افزایش اخیر بهای انرژی ناشی از کاهش صادرات انرژی روسیه به آلمان به عنوان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده نفت برلین، احتمالاً به افزایش بیش از پیش قیمت مصرف‌کننده می‌انجامد. به گفته ناگل، احتمال تورمی حتی با نرخ ۱۰ درصد نیز در ماه‌های پاییز ممکن است. آخرین بار تورم دو رقمی در آلمان بیش از ۷۰ سال پیش ثبت شد.

آلمان در سال ۱۹۵۱ با ثبت تورمی معادل ۱۱ درصد شرایط مشابهی را تجربه کرده بود. ناگل با هشدار در مورد تداوم شرایط وخیم اقتصادی آلمان تا سال آینده، اضافه کرد: موضوع تورم تا سال ۲۰۲۳ ادامه دارد و جایی نخواهد رفت زیرا تنگناهای عرضه و تنش‌های ژئوپلیتیکی به احتمال زیاد ادامه خواهد داشت. به گفته وی، نرخ تورم احتمالاً از پیش‌بینی ماه ژوئن بانک مرکزی آلمان (۴.۵ درصد) فراتر رفته و به طور متوسط به ۶ درصد خواهد رسید.

رئیس بانک مرکزی آلمان همچنین با اشاره به کاهش واردات گاز روسیه که با افزایش شدید موج گرما در اروپا و کاهش سطوح آب بسیاری از رودخانه‌های بزرگ اروپا همزمان شده، نسبت به وارد شدن ضربه شدید اقتصادی به آلمان هشدار داد و گفت: همزمان با عمیق شدن بحران انرژی، احتمالاً در زمستان سال آینده با رکود مواجه خواهیم شد. بر اساس گزارش فایننشال تایمز، قیمت‌های تعیین شده توسط تولیدکنندگان بخش صنایع آلمان، در فاصله جولای ۲۰۲۱ تا جولای ۲۰۲۲ به اندازه ۳۷.۲ درصد افزایش داشته و این بالاترین افزایش ثبت شده توسط اداره آمار فدرال آلمان است. شرکت بزرگ نفت و گاز روسیه (گازپروم) روز جمعه اعلام کرد که انتقال گاز از طریق خط لوله نورداستریم۱ را به منظور اقدامات مربوط به تعمیر و نگهداری، سه روز قطع خواهد کرد.

پیش از این، عرضه گاز به اتحادیه اروپا از طریق نورداستریم۱ به ۲۰ درصد، بالاترین سطح ماه گذشته، کاهش یافت. اطلاعیه روز جمعه گازپروم، به افزایش دوباره بهای گاز در اروپا منجر شد و قیمت‌ها با جهش ۷ درصدی، به ۲ هزار و ۶۰۰ دلار به ازای هر هزار مترمکعب رسید.. .


بازنشر از : مهر

آلمان

بانک مرکزی المان

تورم

جنگ اوکراین