مهران محمدی امین

افغانستان جنگ اوکراین ارتش اوکراین ارتش روسیه رسانه‌های روسی به نقل از منابع دو

1401\06\07 16:11:20


آمریکا، خلبانان افغانستان را به جنگ اوکراین می‌فرستد

رسانه‌های روسی به نقل از منابع دولتی این کشور اعلام کردند که وزارت دفاع آمریکا برای تقویت نیروی هوایی اوکراین، در حال آموزش و اعزام خلبانان افغانستانی به جنگ اوکراین است.

رسانه‌های روسی به نقل از منابع آگاه این کشور گزارش دادند که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در حال استخدام خلبانان افغانستانی برای اوکراین است که سال گذشته هم‌زمان با قدرت‌گیری طالبان، همراه نیروهای آمریکایی از افغانستان به آمریکا فرار کردند.

به نوشته ریانووستی، این منبع آگاه گفت: آموزش این خلبانان هم‌اکنون در پایگاه کالیفرنیا آغاز شده و طبق برنامه پس از آموزش از خاک لهستان به اوکراین منتقل خواهند شد. این منبع آگاه که به نخواسته نامش فاش شود در ادامه گفت: در نتیجه اقدامات نیروی هوافضای مسکو، در عملیات ویژه نظامی، تمام کادر عملیاتی نیروی هوایی اوکراین و متبحر در کار با جنگنده‌های میگ -۲۹، سوخو ۲۷ و سوخو ۲۵ کشته شده‌اند. وی در ادامه گفت: از بین رفتن نیروهای ماهر نیروی هوایی اوکراین، این کشور را مجبور کرده تا برای حملات هوایی خود از «کارآموزان ناشی و ضعیف» استفاده کند و این امر به تلفات فاجعه‌بار باقی‌مانده پرسنل نیروی هوایی این کشور منجر شده است..

.


بازنشر از : مهر

افغانستان

جنگ اوکراین

ارتش اوکراین

ارتش روسیه