مهران محمدی امین

ایالات متحده امریکا روسیه اوکراین وزارت خزانه داری آمریکا معاون وزیر خزانه داری

1401\07\22 22:45:11


آمریکا از تحریم کشورهای تأمین کننده تسلیحات به روسیه خبر داد

معاون وزیر خزانه داری آمریکا امروز در نشست مشترک مقام های ۳۲ کشور اعلام کرد: کشورهایی که به روسیه مهمات بدهند را تحریم می‌ کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «والی آدیمو» معاون وزیر خزانه داری آمریکا امروز جمعه در نشست مشترک مقام های ۳۲ کشور درباره تحریم ها علیه مسکو تهدید کرد که افراد، کشورها و سازمان‌ هایی که مهمات در اختیار مسکو قرار می دهند یا از مجتمع نظامی- صنعتی آن حمایت می‌ کنند را تحریم می‌ کند.

بر اساس اعلام این رسانه، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در این خصوص ادعا کرد: واشنگتن مایل و قادر است تحریم هایی را علیه افراد، شرکت ها و کشورهایی که مهمات به روسیه ارائه می دهند یا از مجتمع نظامی- صنعتی این کشور در بحبوحه درگیری‌ های جاری در اوکراین حمایت می‌ کنند، اعمال کند. دفتر کنترل دارایی‌ های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) در حال صدور دستور العمل آن است. واشنگتن مدعی است که چون روسیه نمی تواند مهمات نظامی مورد نیاز خود در جریان عملیات ویژه نظامی در اوکراین را تأمین کند، از سایر کشورها در این خصوص کمک خواسته است.

در همین ارتباط، نشریه پولیتیکو به نقل از دیپلمات های اروپایی پیشتر از دستیابی نمایندگان اتحادیه اروپا به توافق پیرامون بسته جدیدد تحریم ها علیه مسکو از جمله تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه خبر داد. پولیتیکو به نقل از دیپلمات های اروپایی افزود: نمایندگان روز سه شنبه به توافقی اولیه پیرامون بسته هشتم تحریم ها علیه روسیه دست یافتند و دیپلمات ها اعلام کردند که مقامات اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با نسخه نهایی این توافق موافقت خواهند کرد. این در حالی است که رئیس شورای اروپا پیش از این از بررسی تحریم‌های جدید علیه روسیه خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، شارل میشل رئیس شورای اروپا گفت که رهبران اتحادیه اروپا در اجلاس خود که ۶ و ۷ اکتبر جاری در پراگ برگزار خواهد شد، تشدید تحریم‌ها علیه روسیه را بررسی خواهند کرد. میشل در عین حال گفت که در اجلاس سران اروپا موضوع بحران اقتصادی که این اتحادیه با توجه به افزایش قیمت‌های انرژی و بویژه با نزدیک شدن به فصل زمستان با آن مواجه است، مورد بحث قرار خواهد گرفت.. .


بازنشر از : مهر

ایالات متحده امریکا

روسیه

اوکراین

وزارت خزانه داری آمریکا