مهران محمدی امین

نوام چامسکی روسیه ایالات متحده امریکا جنگ اوکراین مورخ برجسته آمریکایی درسخنانی

1401\05\29 19:04:17


آمریکا خواهان طولانی شدن جنگ اوکراین برای تضعیف بیشتر روسیه است

مورخ برجسته آمریکایی درسخنانی گفت: آمریکا با حمایت از اوکراین و تشکیل یک ائتلاف غربی علیه مسکو، در تلاش برای طولانی تر کردن جنگ اوکراین در راستای تضعیف روسیه تا بیشترین میزان ممکن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، مورخ برجسته آمریکایی در سخنانی بیان داشت: آمریکا با حمایت از اوکراین و تشکیل یک ائتلاف غربی علیه مسکو، در تلاش برای طولانی تر کردن جنگ اوکراین در راستای تضعیف هرچه بیشتر روسیه تا بالاترین سطح ممکن است.

وی افزود: از طرفی آمریکایی ها تلاش می کنند مانع روسیه برای حل دیپلماتیک بحران اوکراین شوند،این تصمیم البته موجب تنش های هر چه بیشتر در سطح جهان می شود. چامسکی با اشاره به جلسه اخیر اعضای ناتو در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان، افزود: در این جلسه تصمیم طولانی تر کردن جنگ اوکراین اتخاذ شد، اعضای ناتو در این نشست توافق کردند که تا بیشترین میزان ممکن موجبات تضعیف روسیه را فراهم آورند تا پس از این جنگ روسیه دیگر توانایی اقدامات اساسی و راهبردی نداشته باشد. وی افزود: اگر بیشتر در این باره فکر کنیم به این نتیجه می رسیم که اقدامات آمریکا و ناتو در این راستا انجام می شود که روسیه بیشتر از آلمانِ پس از توافق ورسای در سال ۱۹۱۹ تضعیف شود..

.


بازنشر از : مهر

نوام چامسکی

روسیه

ایالات متحده امریکا

جنگ اوکراین