مهران محمدی امین

جنبش انصارالله یمن ائتلاف متجاوز سعودی ایالات متحده امریکا عضو دفتر سیاسی جنبش ا

1401\05\29 15:45:22


آمریکا دشمن اول ملت یمن است. ریاض روزی سودای اشغال صنعاء را داشت

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله با اشاره به اینکه آمریکا دشمن نخست ملت یمن است، تأکید کرد: سعودی ها که زمانی سودای اشغال صنعا را در سر داشتند، اکنون در آرزوی تمدید آتش بس هستند.

«علی العماد» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری «العهد» به بحث تازه‌ترین تحولات مربوط به کشورش پرداخت و با اشاره به آتش بس اعلام شده توسط سازمان ملل در یمن گفت: آنچه در دوره قبلی آتش بس رخ داد، روشن و آشکار است؛ ائتلاف متجاوز و مزدوران آن در جریان آتش بس به خیلی بندهای آن از جمله صدور مجوز برای ورود نفتکش‌ها به بنادر یمن و بازگشایی فرودگاه صنعا پایبند نبودند و این روند با سابقه‌ای که ما از آنها سراغ داشتیم، قابل پیش بینی بود.

العماد در ادامه افزود: تا این لحظه هنوز نتایج امیدوارکننده ای از آتش بس مشاهده نشده است و ناظران و منابع اطلاعاتی در جریان هستند که ائتلاف متجاوز در خلال دوره قبلی آتش بس خود را در سه جبهه آماده و برای آن تدارکات فراهم می‌کرد که یکی از گسترده‌ترین آماده سازی ها از ابتدای جنگ تا امروز بوده است. از جمله امور دیگری که در این دوره شاهدش بودیم، شکل گیری تشکیلات موسوم به شورای ریاستی متشکل از سرکردگان مزدور ائتلاف متجاوز سعودی بود که نشان داد این ائتلاف به بسیج دست نشانده‌های خود و تلاش برای فشار سیاسی و نظامی بیشتر علیه ملت یمن رو آورده است. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضع آمریکا در قبال آتش بس یمن گفت: آمریکا هنوز متقاعد نشده است که جنگ و محاصره علیه یمن را به طور کامل متوقف کند و بیش از آتش بس تاکتیکی که به او فرصت تمرکز بر جنگ روسیه و اوکراین را بدهد، نمی‌خواهد.

اماراتی‌ها و سعودی‌ها نیز چاره‌ای جز گوش دادن و اطاعت ندارند، حتی اگر برعکس آن را بخواهند. آمریکا در حال حاضر به دلیل فشارهایی که در جنگ روسیه و اوکراین با آن رو به رو بوده و خواهد بود، در تلاش است تا جبهه منطقه اسلامی و عربی ما را آرام کند. واشنگتن تلاش می‌کند که منابع انرژی را از منطقه ما تأمین کند و امنیت گذرگاه‌های دریایی را حفظ کند تا به نبرد اقتصادی، سیاسی و نظامی علیه روسیه ادامه دهد.

این عضو ارشد جنبش انصارالله تصریح کرد: آمریکا تا حدودی مشتاق است که نبردها را در یمن آرام کند، اما ما بر اساس اعتقادات و همچنین تجربیات گذشته معتقدیم که آمریکا دشمن شماره یک ما بوده و خواهد ماند که به علت اهمیت جغرافیایی یمن و برنامه، فرهنگ، رهبری و امتی که ما داریم، اجازه ایجاد یک کشور مستقل را در کل منطقه و به ویژه در یمن نخواهد داد. آمریکا در حال حاضر با منازعه‌ای مواجه است که این کشور را به تسلیم شدن و امتیاز دادن در تعدادی از پرونده‌ها سوق می‌دهد و امت اسلام باید از این فرصت الهی نهایت استفاده را ببرند و الحمدلله ما در یمن به برکت رهبری حکیمانه خود بر آن سرمایه گذاری کرده‌ایم. علی العماد در پایان مصاحبه خود تأکید کرد: الحمدلله که ملت یمن در این جنگ پیروز شد.

متجاوزانی که در ابتدا تهدید می‌کردند که می‌خواهند وارد صنعا شوند، اکنون آرزوی تمدید آتش بس می‌کنند. امروزه ملت یمن به صورت گسترده وارد همکاری و همبستگی با تمام طرف‌ها در جهان شده است که علیه توطئه‌های آمریکا به حرکت درآمده‌اند. این ملت دشمنان خود را تهدید می‌کند که در مقابل اشغالگری و غارت ثروت‌های خود دست بسته یاقی نخواهد ماند.

یمن علیرغم میل آمریکا و اسرائیل، یک کشور با تصمیم‌گیری و حاکمیت مستقل و رها از سیطره صهیونیستی-آمریکایی است.. .


بازنشر از : مهر

جنبش انصارالله یمن

ائتلاف متجاوز سعودی

ایالات متحده امریکا