مهران محمدی امین

فارس/ ارتش آمریکا از پرتاب موشک قاره پیما با هدف نمایش توان بازدارندگی در حالی خبر داده که روسیه با ابرسامانه موشکی خود تمام اهداف هوایی را شکار می‌کند. ارتش آمریکا روز چهارش

1401\06\16 22:32:35


آمریکا موشک مینت‌من-3 پرتاب کرد

فارس/ ارتش آمریکا از پرتاب موشک قاره پیما با هدف نمایش توان بازدارندگی در حالی خبر داده که روسیه با ابرسامانه موشکی خود تمام اهداف هوایی را شکار می‌کند. ارتش آمریکا روز چهارشنبه یک موشک بالستیک قاره پیمای غیرمسلح را آزمایش کرد که دومین آزمایش در کمتر از یک ماه اخیر بود.

ارتش آمریکا از پرتاب موشک قاره پیما با هدف نمایش توان بازدارندگی در حالی خبر داده که روسیه با ابرسامانه موشکی خود تمام اهداف هوایی را شکار می‌کند.ارتش آمریکا روز چهارشنبه یک موشک بالستیک قاره پیمای غیرمسلح را آزمایش کرد که دومین آزمایش در کمتر از یک ماه اخیر بود. به گزارش «خبرگزاری فرانسه» آمریکا روز سه شنبه روسیه را در جریان این آزمایش گذاشته بود.

نیروی هوایی ایالات متحده در بیانیه ای اعلام کرد: «نیروی هوئاقضای آمریکا، یک موشک بالستیک قاره پیمای مینت‌من-۳ از پایگاه "وندنبرگ" در کالیفرنیا پرتاب کرد.»در این بیانیه آمده است: «این پرتاب آزمایشی بخشی از فعالیت‌های معمول و دوره‌ای است که هدف آن نشان دادن توان بازدارندگی اتمی ایالات متحده است.»نیروی هوایی آمریکا پرتاب این موشک با تحولات جاری جهانی از جمله نبرد روسیه با اوکران رد کرده است.مینت‌من -۳ به مدت ۵۰ سال در خدمت زرادخانه اتمی ایالات متحده قرار دارد. این موشک‌ها در سیلوهای سه پایگاه نظامی آمریکا در «وایومینگ»، «داکوتای شمالی» و «مونتانا» قرار دارند.زرادخانه ایالات متحده همچنین شامل موشک‌های بالستیک زیردریایی «ترایدنت» و سلاح‌های اتمی است که توسط هواپیماهای بمب افکن راهبردی این کشور حمل می‌شوند.این در حالی  است که وزارت دفاع روسیه به تازگی از ارسال ابرسامانه قدرتمند «اس-۵۰۰» روسیه  به ارتش این کشور خبر داد.اس-۵۰۰ برای از بین بردن تمام سلاح‌های تهاجمی هوافضای موجود و آینده در تمام ارتفاعات و سرعت طراحی شده است. کارشناسان نظامی این سامانه موشکی را «کابوس آمریکا» نامیده‌اند.اس-۵۰۰، سلاحی است که مسکو امیدوار است قدرت دفاعی خود را تقویت کرده و به پرفروش‌ترین محصول صادراتی تبدیل شود.

اس-۵۰۰ به عنوان یک سامانه دفاع فضایی توصیف شده است و می‌تواند موشک‌های بالستیک قاره پیما، موشک‌های کروز مافوق صوت و هواپیماها را رهگیری کند.این سامانه متحرک بوده و قابلیت استقرار سریع دارد. کارشناسان نظامی بر این باورند که قابلیت‌های این سامانه می‌تواند بر موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای آمریکا تاثیر گذارد.. .


بازنشر از : آخرین خبر