مهران محمدی امین

سید حسن نصرالله حزب الله لبنان مذاکرات ترسیم مرز لبنان و رژیم صهیونیستی دبیرکل حزب الله لبنا

1401\08\07 21:24:24


آنها که در کمین ایران نشسته اند، نا امید خواهند شد

دبیرکل حزب الله لبنان درباره تازه ترین تحولات داخلی این کشور و پرونده ترسیم مرزها با فلسطین اشغالی سخنرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به تازه‌ترین تحولات داخلی این کشور و پرونده ترسیم مرزهای دریایی با فلسطین اشغالی پرداخت.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنان خود با اشاره به سالگرد شهادت فتحی شقاقی مؤسس جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: شهید فتحی شقاقی افق جدیدی را به روی مقاومت و ملت فلسطین گشود. شهید شقاقی به مسئله فلسطین وجهه عربی، قومیتی، اسلامی و جهانی بخشید. جنبش جهاد اسلامی که شهید شقاقی تأسیس کرد، شکست ناپذیر بوده است و امروزه در شمار گروه‌های پیشگام مقاومت است و معادله سازی می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در شیراز گفت: تشییع باشکوه و عظیم پیکر شهدای مظلوم در حمله تروریستی به شهر شیراز ایران حامل پیام قوی برای همه توطئه گران است مبنی بر اینکه برای ایجاد نا امنی در ایران به سراب دل خوش کرده‌اند. آنها که در کمین ایران نشسته‌اند، ناامید خواهند شد. سید حسن نصرالله سپس به پرونده ترسیم مرزهای آلی لبنان و فلسطین اشغالی پرداخت و تأکید کرد: مرزهای زمینی بین لبنان و فلسطین اشغالی توسط انگلیس و فرانسه ترسیم شده بود ولی مرزهای آبی ترسیم نشده بود.

پس از سال‌ها سخن گفتن درباره وجود نفت و گاز لبنان به ترسیم مرزهای دریایی احساس نیاز می‌کرد. لبنان در سایه ترسیم مرزهای دریایی بلوک‌های اکتشاف و استخراج نفت و گاز را تعیین خواهد کرد. . .


بازنشر از : مهر

سید حسن نصرالله

حزب الله لبنان

مذاکرات ترسیم مرز لبنان و رژیم صهیونیستی