مهران محمدی امین

رژیم صهیونیستی ایران ایالات متحده امریکا پایگاه خبری آکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی می گوید که دولت جو بایدن رئ

1401\05\30 05:10:19


آکسیوس: آمریکا به تل آویو درباره عدم امتیاز به ایران اطمینان داد

پایگاه خبری آکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی می گوید که دولت جو بایدن رئیس جمور آمریکا سعی کرده است طی روزهای اخیر به اسرائیل اطمینان دهد که امتیازات جدیدی به ایران نداده است.

پایگاه خبری آکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که دولت جو بایدن رئیس جمور آمریکا سعی کرده است طی روزهای اخیر به اسرائیل اطمینان دهد که امتیازات جدیدی به ایران نداده است.

بر اساس این گزارش، آکسیوس به نقل از یک منبع در کاخ سفید که هویت وی را اعلام نکرد، افزود که توافق ممکن است نسبت به دو هفته قبل نزدیکتر باشد اما همچنان برخی شکاف‌ها وجود دارد. آکسیوس همچنین به نقل از مقامات صهیونیست، نوشت: یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد ندارد علیه جو بایدن درباره توافق هسته ای با ایران تقابل کند. مذاکرات با واشنگتن درباره تهران اخیراً حساس تر شده است.

سیاست ما عدم رسیدن به مواجهه علنی با واشنگتن همچون چیزی که در سال ۲۰۱۵ روی داد، است. آکسیوس افزود: اگر توافق هسته ای پیش از انتخابات ماه نوامبر اعلام شود، می تواند دستاویزی سیاسی برای بنیامین نتانیاهو رهبر ائتلاف راست گرا باشد تا از آن علیه یائیر لاپید، نخست وزیر فعلی اسرائیل استفاده نماید. آکسیوس پیش از این همه اعلام کرده بود که یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی به کاخ سفید مدعی شده است که پیش نویس توافقی که اتحادیه اروپا به ایران ارائه کرده، از خطوط قرمز دولت بایدن عبور کرده است.

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌ های بین‌ المللی مستقر در وین روز جمعه در سخنانی اعلام کرد: موارد زیادی برای احیای توافق هسته‌ ای (مذاکرات برچیدن تحریم های ضدایرانی) حاصل شده است. نماینده دائم روسیه در سازمان‌ های بین‌ المللی مستقر در وین در این باره ادامه داد: البته هنوز مسائل پیچیده ای هم برای احیای برجام وجود دارد. امیدواریم تا اول سپتامبر (۱۰ شهریور ماه) توافق هسته ای را احیا کنیم..

.


بازنشر از : مهر

رژیم صهیونیستی

ایران

ایالات متحده امریکا