مهران محمدی امین

یمن ائتلاف سعودی جنگ 2015 یمن وزیر نفت و معادن یمن میزان مقادیر نفت غارت شده این کشور از سوی ائتلاف متجاوز سعودی

1401\05\30 01:50:17


ائتلاف سعودی ۱۰ میلیارد دلار نفت یمن را چپاول کرد

وزیر نفت و معادن یمن میزان مقادیر نفت غارت شده این کشور از سوی ائتلاف متجاوز سعودی از سال ۲۰۱۸ را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «احمد دارس» وزیر نفت و معادن یمن مقادیر نفت غارت شده این کشور از سوی کشورهای متجاوز و مزدوران آنها و برخی شرکت‌های همدستشان را اعلام کرد.

وزیر نفت یمن گفت که از سال ۲۰۱۸ تا ماه ژوئیه ۲۰۲۲ میلادی، ۱۳۰ میلیون و ۴۱ هزار و ۵۰۰ بشکه نفت یمن به غارت رفته است. وی ارزش پولی این مقدار را ۹ میلیارد و ۴۹۰ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۴۱۵ دلار اعلام کرد. دارس گفت که در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۸ میلیون و ۸۰ هزار بشکه نفت یمن به ارزش یک میلیارد و ۳۰۱ میلیون دلار به غارت رفته و این میزان در سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۹ میلیون و ۶۹۲ هزار بشکه نفت به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بوده است.

این در حالی است که در سال ۲۰۲۱ هم ۳۱ میلیون و ۶۲۷ هزار بشکه نفت یمن به ارزش ۲ میلیارد و ۲۴ میلیون و ۱۴۹ هزار دلار از سوی ائتلاف متجاوز به یمن غارت شده است. وزیر نفت یمن میزان نفت غارت شده این کشور از ماه ژانویه ۲۰۲۲ تا پایان ماه ژوئیه گذشته را ۱۹ میلیون و ۱۴۱ هزار بشکه به ارزش یک میلیارد و ۷۲۲ میلیون دلار اعلام کرد. دارس همچنین تاکید کرد که میزان نفت غارت شده یمن مقادیر عظیمی است که کفاف کامل مردم یمن را می‌دهد و مردم این کشور باید بدانند در حالی که آنها در پی حقوق ماهانه خود هستند، ثروت‌هایشان به یغما می‌رود..

.


بازنشر از : مهر

یمن

ائتلاف سعودی

جنگ 2015 یمن