مهران محمدی امین

یمن ائتلاف متجاوز سعودی جنگ 2015 یمن وزیر راه یمن تاکید کرد که ائتلاف متجاوز سعودی – آمریکایی راه ها و پل های یمن

1401\06\07 18:58:04


ائتلاف متجاوز راه ها و پل های یمن را هدف قرار داده است

وزیر راه یمن تاکید کرد که ائتلاف متجاوز سعودی – آمریکایی راه ها و پل های یمن را بارها هدف حملات خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «غالب مطلق» وزیر راه یمن در یک نشست خبری به منظور بررسی خسارت های ناشی از حملات ائتلاف متجاوز به زیرساخت های این کشور، تاکید کرد که ائتلاف متجاوز سعودی – آمریکایی راه ها و پل ها را بارها هدف حملات خود قرار داده است.

تبلیغات
لاینر و چراغ خطی لاله زار
لاینر و چراغ خطی لاله زار

چراغ خطی و لاین نوری لاله زار ارائه چراغ خطی و لاینر برند های 4m فورام اکووات داتیس افراتاب شعاع الکتریک شعاع پارس توس بروکس شیله مازی نور و ستاره شمال در بازار لاله زار است

وی افزود: شماری از شهروندان یمنی در حین اشتغال به کار و انجام مأموریت خود توسط ائتلاف متجاوز سعودی به شهادت رسیده و یا زخمی شده اند.تعدادی از شهرها به ویژه شهرهای مرزی به خاطر حملات مکرر ائتلاف متجاوز، دیگر جاده ای ندارند و نیازمند بازسازی و ساخت کامل جاده هستند. متجاوزان و مزدوران آنها در بسیاری از جاده ها مین کارگذاشته و باید یک تیم حرفه ای اقدام به مین زدایی از جاده ها کند. وی خسارت ناشی از حملات ائتلاف متجاوز به این وزارتخانه یمن را بیش از ۳ میلیارد و ۶۶۵ میلیون دلار برآورد کرد و گفت: هزینه بازسازی و نگهداری از جاده ها بالغ بر ۶۷۵ میلیون دلار برآورد می شود.

گفتنی است، عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد.برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.. .


بازنشر از : مهر

یمن

ائتلاف متجاوز سعودی

جنگ 2015 یمن