مهران محمدی امین

فارس/ پس از آنکه منابع خبری روسی گزارش دادند، آنکارا دستور خروج معارضان سوری از خاک خود را صادر کرده است، ائتلاف معارضان سوریه در ترکیه به این خبر واکنش نشان داد. بنا بر گزارش بعد

1401\06\23 16:41:38


ائتلاف معارضان سوریه، خروج از ترکیه را تکذیب کرد

فارس/ پس از آنکه منابع خبری روسی گزارش دادند، آنکارا دستور خروج معارضان سوری از خاک خود را صادر کرده است، ائتلاف معارضان سوریه در ترکیه به این خبر واکنش نشان داد. بنا بر گزارش بعدازظهر امروز (چهارشنبه) روزنامه «رأی الیوم»، رئیس ائتلاف معارضان در این باره گفت: «این خبر صحت ندارد و هیچ مقام ترکیه‌ای چنین چیزی نگفته است.

پس از آنکه منابع خبری روسی گزارش دادند، آنکارا دستور خروج معارضان سوری از خاک خود را صادر کرده است، ائتلاف معارضان سوریه در ترکیه به این خبر واکنش نشان داد.بنا بر گزارش بعدازظهر امروز (چهارشنبه) روزنامه «رأی الیوم»، رئیس ائتلاف معارضان در این باره گفت: «این خبر صحت ندارد و هیچ مقام ترکیه‌ای چنین چیزی نگفته است.

در روزهای اخیر اخبار زیادی درباره ائتلاف دست به دست شد؛ اما این گزارش‌ها نادرست است».خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، دیشب، خبر داد دستگاه اطلاعات ترکیه به اعضای آنچه «ائتلاف معارضان سوریه» خوانده می‌شود، دستور داده است خاک این کشور را تا پایان سال جاری میلادی [دی‌ماه] ترک کنند.این خبرگزاری روسی به نقل از منابع ویژه خود نوشت که این ابلاغیه پس از تصمیم سیاسی اخیر ترکیه برای نزدیک شدن به دولت سوریه با نظارت مسکو صادر شد.اسپوتنیک در ادامه اضافه کرد که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه تصمیم گرفته تمامی دفترهای ائتلاف معارضان در خاک این کشور را تعطیل و حمایت‌های مالی خود را از اعضای این ائتلاف طبق یک جدول‌ زمانبدی‌شده تا پایان سال جاری میلادی متوقف کند.این گزارش در حالی منتشر شد که «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه پیشتر اعلام کرده بود سازمان‌های اطلاعاتی ترکیه و سوریه با یکدیگر در ارتباط هستند. وزیر امور خارجه ترکیه در نشست جنبش غیرمتعهدها نیز گفته بود دیدار کوتاهی با «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه داشته است.خبرگزاری «آناتولی» به نقل از چاووش اوغلو نوشته بود: «ما باید به نوعی، بین معارضان و نظام سوریه مصالحه برقرار کنیم. در غیر این صورت، صلح دائمی [در این کشور] وجود نخواهد داشت».وی همچنین گفته بود باید دولت قدرتمندی وجود داشته باشد که از تجزیه سوریه جلوگیری کند و اراده‌ای که بتواند کنترل همه اراضی را به دست گیرد و این مسئله، جز از طریق اتحاد میسر نیست.این اظهارات با مخالفت شدید معارضان در سوریه همراه شد تا جایی که گروه‌های معارض مستقر در شمال سوریه پرچم ترکیه را به آتش کشیدند و در شهرهای شمالی سوریه دست به تظاهرات علیه ترکیه زدند.. .


بازنشر از : آخرین خبر