مهران محمدی امین

مهر/ وزارت دفاع تایوان بار دیگر مدعی حضور ناوها و کشتی های ارتش چین در پیرامون این جزیره شد. به گزارش  اسپوتنیک، وزارت دفاع تایوان روز دوشنبه اعلام کرد که ۳۷ هواپیما و ۸ ناو

1401\06\07 23:12:56


ادعایی درباره رویت شدن ۳۷ هواپیمای ارتش چین در اطراف تایوان

مهر/ وزارت دفاع تایوان بار دیگر مدعی حضور ناوها و کشتی های ارتش چین در پیرامون این جزیره شد. به گزارش  اسپوتنیک، وزارت دفاع تایوان روز دوشنبه اعلام کرد که ۳۷ هواپیما و ۸ ناو متعلق به ارتش آزادیبخش خلق چین در مناطق اطراف این جزیره رویت شده اند.

وزارت دفاع تایوان بار دیگر مدعی حضور ناوها و کشتی های ارتش چین در پیرامون این جزیره شد.به گزارش  اسپوتنیک، وزارت دفاع تایوان روز دوشنبه اعلام کرد که ۳۷ هواپیما و ۸ ناو متعلق به ارتش آزادیبخش خلق چین در مناطق اطراف این جزیره رویت شده اند.در بیانیه‌ وزارت دفاع تایوان آمده است: هواپیماها و کشتی های چین امروز ۲۹ اوت ۲۰۲۲ در این منطقه شناسایی شدند.

۱۲ فروند از هواپیماهای رویت شده ارتش چین از خط میانه تنگه تایوان، که مرز دریایی غیررسمی بین جزیره تایوان و سرزمین اصلی چین را تعیین می کند، عبور کرده اند. نیروهای ارتش تایوان وضعیت را تحت نظر دارند، هشدارهای رادیویی صادر کردند و سامانه های پدافند موشکی را در منطقه مستقر کرده اند.دور تازه تنش‌ها در تایوان پس از آن آغاز شد که «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به‌رغم هشدارهای مقامات چین ۱۱ مردادماه به جزیره تایوان سفر کرد؛ سفری که به گفته مقامات چین، ناقض سیاست «چین واحد» است.. .


بازنشر از : آخرین خبر