مهران محمدی امین

دولت روسیه ارتش روسیه دونتسک ولادیمیر پوتین در ادامه پیشروی نیرو

1401\11\01 16:22:20


ارتش روسیه کنترل یک منطقه دیگر را به دست گرفت

در ادامه پیشروی نیروهای ارتش روسیه در منطقه دونتسک، رسانه‌های این کشور اعلام کردند نظامیان روس امروز کنترل یک منطقه دیگر در شمال شهر سولدار را به دست گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های روسی اعلام کردند ارتش این کشور و عناصر گروه «واگنر» موفق شدند کنترل روستای «کراسنوپولی» در شمال شهر سولدار را به دست بگیرند.

کنترل این روستا موجب تقویت موضع ارتش روسیه در شهر راهبردی سولدار می‌شود که به‌تازگی و پس از عقب‌نشینی ارتش اوکراین، کنترل آن را به دست گرفته‌اند. ارتش روسیه چهارشنبه گذشته نیز کنترل شهرک «سول» را به دست گرفت. سه‌شنبه گذشته نیز پس از ادعای اوکراینی‌ها مبنی بر حضور ارتش این کشور در شهر سولدار، «ستاد دفاع ارضی جمهوری خلق دونتسک» رسماً اعلام کرد ارتش روسیه هم‌اکنون کنترل کامل این شهر را به دست دارد.

رسانه‌های روسی روز جمعه اعلام کرده بودند شهر سولدار به کنترل ارتش این کشور درآمده، اما ارتش اوکراین کماکان مدعی تسلط بر این شهر راهبردی بود. ارتش اوکراین روز شنبه اعلام کرد نیروهای نظامی این کشور در حال مقابله با حملات جدید روسیه به استان‌های جنوبی میکولایف، اودسا، زاپروژیا و دنیپرو هستند. از سوی دیگر ارتش اوکراین مدعی شد که شهرهای سولیدار و باخموت همچنان در کنترل نیروهای این کشور قرار دارند.

این در حالی است که نیروهای روسی روز گذشته خبر سقوط این شهر را تائید کردند. با شدت گرفتن دامنه حملات روسیه به مناطق مختلف اوکراین، شهردار میکولایف نسبت به حملات موشکی روسیه هشدار داد و از ساکنان این شهر خواست تا جوانب احتیاط را رعایت کنند. شهردار میکولایف همچنین مدعی شد که پدافند زمینی این شهر موشک‌های روسی را بر فراز این شهر هدف قرار داده است.

پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اسفندماه پارسال، در ماه سپتامبر (اوایل مهر) در چهار منطقه زاپروژیا، خرسونف دونتسک و لوهانسک همه‌پرسی برگزار و به‌دنبال موافقت اکثریت، این مناطق به روسیه الحاق شدند. ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند». آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

کد خبر ۵۶۸۵۹۸۵. .


بازنشر از : مهر

دولت روسیه

ارتش روسیه

دونتسک

ولادیمیر پوتین