مهران محمدی امین

رجب طیب اردوغان مصر ترکیه سوریه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پیامی دوست

1401\05\30 11:50:06


اردوغان برای مصر هم پیام آشتی ارسال کرد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پیامی دوستانه خطاب به مصر و مردم این کشور، خواستار رفع اختلافات میان آنکارا و قاهره شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پیامی دوستانه خطاب به مصر و مردم این کشور، خواستار رفع اختلافات میان آنکارا و قاهره شد.

در پیام اردوغان آمده است: «ملت های ترکیه و مصر باهم برادر هستند و نباید میان آنها اختلاف باشد، بنابراین ما باید هر چه زودتر صلح را برقرار کنیم». رئیس جمهور ترکیه خواستار ادامه روابط در سطح وزیران بین قاهره و آنکارا شد و افزود: امیدواریم بتوانیم روابط بین دو کشور را به سطوح بالاتری ببریم. این پیام رئیس جمهور ترکیه در ساعات اخیر در روزنامه ها و سایت های مصری بازتاب گسترده ای داشته است.

هفته گذشته، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه ابراز تمایل کرد که روابط آنکارا با قاهره همان شتابی را به دست آورد که با ابوظبی و ریاض دارد، کشورهایی که تا حد زیادی روابط خود را با ترکیه احیا کرده اند. رئیس جمهور ترکیه اخیرا نیز با چرخش مواضع خود نسبت به گذشته خواستار بهبود روابط با سوریه و بازگشایی کانال روابط دیپلماتیک با دمشق شده است.. .


بازنشر از : مهر

رجب طیب اردوغان

مصر

ترکیه

سوریه