مهران محمدی امین

اتحادیه اروپا اورزولا فن درلاین انرژی رئیس کمیسیون اروپا از برنامه های این کمیسیون برای مواجهه با بحران انرژی در

1401\06\23 21:00:18


اروپا ۱۴۰ میلیارد یورو برای مقابله با بحران انرژی تخصیص داد

رئیس کمیسیون اروپا از برنامه های این کمیسیون برای مواجهه با بحران انرژی در این قاره سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا برنامه هایی را برای مقابله با بحران انرژی قریب الوقوع در فصل سرما در نظر دارد.

«اورزلا فن در لاین» رئیس کمسیون اروپا امروز چهارشنبه برنامه های کمیسیون اروپا برای جمع آوری بیش از ۱۴۰ میلیارد یورو (۱۴۰ میلیارد دلار) جهت مقابله با بحران انرژی این قاره را تشریح کرد، بحرانی که نگرانی ها را در خصوص سهمیه بندی سوخت در زمستان، ورشکستگی شرکت ها و رکود اقتصادی در اروپا را افزایش داده است. رئیس کمیسیون اروپا تاکید کرد: کشورهای عضو اتحادیه اروپا تاکنون میلیاردها یورو برای کمک به خانواده های آسیب پذیر سرمایه گذاری کرده اند. اما ما می دانیم که این مقدار کافی نخواهد بود.

فن در لاین در ادامه با اشاره به سودجویی برخی در این میان گفت: در این مواقع دریافت درآمدها و سودهای مازاد به واسطه شرایط جنگ و به پشتوانه مصرف‌کنندگان اشتباه است. گفته می شود اتحادیه اروپا طرح هایی برای محدود کردن درآمدهای تولیدکنندگان برق، که به واسطه افزایش قیمت به دست می آید، در نظر دارد. کشورهای اروپایی به واسطه جنگی که خود بانی آن بوده با بحران بی سابقه انرژی روبرو هستند، بحرانی که انتظار می رود با رسیدن فصل سرما تشدید شود..

.


بازنشر از : مهر

اتحادیه اروپا

اورزولا فن درلاین

انرژی