مهران محمدی امین

لبنان سوریه زلزله اولین کاروان کمک های پزشکی و بهداشتی لبنان به همراه تیم های پزشکی متخصص عازم سوریه شد.

1401\11\25 20:06:08


اعزام اولین کاروان کمک های پزشکی لبنان به سوریه

اولین کاروان کمک های پزشکی و بهداشتی لبنان به همراه تیم های پزشکی متخصص عازم سوریه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «یوسف بخاش» رئیس سندیکای پزشکان لبنان اعلام کرد که اولین کاروان کمک های پزشکی این کشور به همراه تیم های پزشکی متخصص به منظور کمک به پزشکان سوری، عازم سوریه شد.

وی در یک نشست خبری گفت: ما امروز اینجا جمع شده ایم تا همبستگی خود را با همه انسان هایی که دچار فاجعه شده اند اعلام کنیم، چرا که فاجعه فراتر از مرزهای جغرافیایی است و هر انسانی در هر مکان و زمانی می تواند دچار فاجعه شود. رئیس سندیکای پزشکان لبنان ادامه داد: کاروان حامل تجهیزات پزشکی به سمت سوریه حرکت کرد و این تجهیزات در اختیار وزارت بهداشت و هلال احمر سوریه قرار خواهد گرفت و شماری از تیم های پزشکی نیز برای مداوای مجروحان عازم سوریه شدند. یوسف بخاش ادامه داد: از لحظه اول وقوع زلزله ما با طرف های ذی ربط در ترکیه و سوریه تماس گرفتیم ولی پس از اینکه مطمئن شدن ترکیه به اندازه کافی نیروی انسانی و تجهیزات دریافت کرده است، تصمیم گرفتیم کمک ها را به سوریه ارسال کنیم.

همچنین «هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان روز یکشنبه از ورود نخستین کاروان کمک‌های حزب الله برای زلزله زدگان سوریه به لاذقیه خبر داد و اعلام کرد که کاروان‌های دیگری نیز به حلب و دیگر مناطق سوریه ارسال خواهد شد. گفتنی است، با اعلام زلزله ۷.۸ دهم ریشتری بامداد دوشنبه گذشته در شمال غرب سوریه و جنوب ترکیه، دوستان مردم سوریه از جمله ایران، روسیه و عراق باز هم به میدان آمدند و ارسال کمک‌های انسانی خود به این کشور را آغاز کردند، اما از غربی‌های مدعی حقوق بشر حتی صدایی هم بلند نشده است. در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه پیش، خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشت و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده اند و در این راستا کمک هایی نیز به ۲ کشور شده است.. .


بازنشر از : مهر

لبنان

سوریه

زلزله