مهران محمدی امین

مصطفی الکاظمی عراق بغداد نخست وزیر عراق از تظاهرکنندگان خواست که سریعا منطقه سبز بغداد را تخلیه کنند.

1401\06\07 18:58:05


الکاظمی: تظاهرکنندگان فورا از منطقه سبز خارج شوند

نخست وزیر عراق از تظاهرکنندگان خواست که سریعا منطقه سبز بغداد را تخلیه کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شفق نیوز، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به دنبال تحرکات طرفداران صدر اعلام کرد: تحولات خطرناکی که در عراق عزیز ما رخ داده است و ورود به نهادهای دولتی گواهی بر تبعات خطرناک ادامه اختلافات سیاسی و انباشت آنها است.

وی افزود: ما تاکید می کنیم که تعدی تظاهرکنندگان به نهادهای دولت محکوم و قانون شکنی است. نخست وزیر عراق از تظاهرکنندگان خواست که خیلی سریع از منطقه سبز خارج شوند. وی اعلام کرد: تعرض معترضان به نهادهای حکومتی اقدامی محکوم و خارج از چارچوب‌های قانونی است.

نخست وزیر عراق از مقتدی صدر «که همواره حامی حکومت و مدافع اقتدار آن و احترام به نیروهای امنیتی بوده» خواسته که «برای دعوت تظاهرات‌کنندگان به خروج از ساختمان‌های حکومتی» کمک کند. الکاظمی تأکید کرده که کشیده شدن اختلافات سیاسی به حد آسیب زدن به نهادهای حکومت به نفع ملت عراق و آینده و وحدت کشور نیست. او همچنین خواستار خویشتنداری همگان و خروج فوری معترضان از منطقه خضراء و همکاری با نیروهای امنیتی مسئول حفاظت از نهادهای رسمی و جان شهروندان شده است.

این در حالی است که هم اکنون بغداد با ترافیک سنگین به علت استقرار سرایا السلام و آتش زدن لاستیک در خیابانها روبرو است. همزمان نیروهای ارتش عراق پل الجمهوریه و نیز پل الصالحیه را به روی طرفداران صدر بستند.. .


بازنشر از : مهر

مصطفی الکاظمی

عراق

بغداد