مهران محمدی امین

روسیه نورد استریم 2 گاز شرکت گاز پروم روسیه شرکت گازپروم روسیه از توقف انتقال گا

1401\05\29 00:59:11


انتقال گاز از خط لوله نورداستریم متوقف می شود

شرکت گازپروم روسیه از توقف انتقال گاز از خط لوله نورداستریم به مدت سه روز به دلیل عملیات مراقبت و نگهداری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، شرکت گازپروم روسیه از توقف انتقال گاز از خط لوله نورداستریم به مدت ۳ روز خبر داد.

بر اساس این گزارش، شرکت گازپروم اعلام کرد که انتقال گاز از خط لوله نورداستریم به دلیل عملیات مراقبت و نگهداری از پایان ماه جاری میلادی به مدت ۳ روز متوقف خواهد شد. نورد استریم به مجموعه‌ای از خطوط لوله انتقال گاز طبیعی گفته می‌شود که گاز روسیه را به آلمان منتقل می‌کنند. این در حالی است که اروپا بیش از ۴۰ درصد گاز و زغال‌سنگ مصرفی و همچنین یک چهارم نفت و محصولات نفتی خود را از روسیه تأمین می‌کند.

گرچه آمریکا و اتحادیه اروپا بخش‌های مختلف اقتصاد روسیه را تحریم کرده‌اند اما تاکنون به علت همین وابستگی تحریم بخش انرژی روسیه را تا زمان «خودکفایی» در این زمینه به تعویق انداخته‌اند. اتحادیه اروپا در اوایل مرداد اعلام کرد این اتحادیه به توافق سیاسی دست یافته که به موجب آن کشورهای عضو باید گاز مصرفی خود و در نتیجه صادرات گاز از روسیه را کاهش دهند. گرچه نیمی از صادرات نفت و ۸۰ درصد صادرات گاز و یک چهارم صادرات زغال‌سنگ روسیه به اروپا می‌رود، و به نوعی روسیه نیز به درآمد حاصل از این صادرات وابسته است، اما به علت بالارفتن قیمت حامل‌های انرژی اکنون روسیه با کاهش عرضه چندان متضرر نخواهد شد.

روسیه برای مقابله با تحریم‌های همه‌جانبه غرب علاوه بر کاهش عرضه، پیش از این همچنین تهدید کرده بود که همه کشورهای واردکننده گاز روسیه باید با «روبل» روسیه تسویه‌حساب کنند. مسکو تاکنون صادرات گاز به لتونی، بلغارستان و لهستان را به علت پرداخت‌نکردن به روبل متوقف کرده است.. .


بازنشر از : مهر

روسیه

نورد استریم 2

گاز

شرکت گاز پروم روسیه