مهران محمدی امین

اینترنت سازمان پیمان امنیت جمعی روسیه اوکراین فرمانده ستاد مشترک س

1401\11\25 16:56:06


اوکراین به «دژکوب» آمریکا علیه روسیه تبدیل شده است

فرمانده ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی می‌گوید که اوکراین نقشی که غرب برایش تعیین کرده را به عنوان پایگاه آماد و تخلیه ضدروسی ایفا کرده و به «دژکوب» آمریکا علیه مسکو بدل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، آناتولی سیدوروف، رئیس روسیه‌ای سازمان پیمان امنیت جمعی(CSTO) در نشستی خبری گفت اوکراین را به «دژکوب» آمریکا علیه روسیه تشبیه کرد که در حال ایفای نقشی است که غرب برایش تعیین کرده است.

وی افزود: غرب نقش یک پایگاه آماد و تخلیه ضد روسیه را برای غرب ایفا می‌کند. در واقع، این کشور استقلال خود را از دست داده و به دژکوب آمریکا علیه فدراسیون روسیه بدل شده است. سیدوروف تاکید کرد که «جریان بی‌وقفه تزریق پول، سلاح و تجهیزات به ارتش اوکراین از جمله ارسال سلاح‌های سنگین شامل موشک‌اندازهای هیمارس، تانک‌های آبرامز، لئوپارد و چلنجر، استفاده از سامانه‌های دومنظوره همچون اینترنت ماهواره‌ای استارلینک و مشارکت فعال مزدوران خارجی، همه وهمه با هدف تبدیل کردن اوکراین به یک چاه بدهی‌ِ درمانده و طولانی کردن عملیات نظامی روسیه تا سرحد امکان صورت می‌گیرد.

«سازمان پیمان امنیت جمعی» ائتلاف نظامی بین دولتی متشکل از ۶ کشور ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان است که نخستین‌بار در سال ۱۹۹۲ در نشستی در تاشکند پایتخت ازبکستان شکل گرفت، اما عضویت ازبکستان در سال ۲۰۱۲ با اعلام اینکه دیدگاه‌هایش از سوی سازمان نادیده گرفته می‌شود، به عضویت خود پایان داد.. .


بازنشر از : مهر

اینترنت

سازمان پیمان امنیت جمعی

روسیه

اوکراین