مهران محمدی امین

اوکراین روسیه تسلیحات نظامی ارتش اوکراین در نظر دارد برای جبران اختلال در انتقال تسلیحات نظامی، چینش نیروهای نظام

1401\11\01 19:46:15


اوکراین نیروهای ذخیره را به خط مقدم درگیری در زاپروژیا می فرستد

ارتش اوکراین در نظر دارد برای جبران اختلال در انتقال تسلیحات نظامی، چینش نیروهای نظامی خود در منطقه زاپروژیا را تغییر دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ارتش اوکراین قصد بازآرایی نیروهای نظامی خود در منطقه زاپروژیا به منظور مقابله با روسیه را دارد.

«ولادیمیر روگوف» یکی از اعضای شورای اصلی اداره منطقه زاپوریژژیا، روز شنبه اعلام کرد که ارتش کی‌یف به صورت فوری در حال انتقال نیروهای ذخیره خود به خط مقدم در نزدیکی منطقه زاپوریژژیا است، تا به نیروهای روسی حمله کنند. به گفته این مقام منطقه‌ای، این اقدام پس از اختلاف ایجاد شده از سوی نیروهای روسی در مسیر تدارکات نیروهای اوکراینی صورت می‌گیرد. این مقام منطقه زاپروژیا افزود که ارتش روسیه کنترل کامل بزرگراه کامیانسک-اوریخیف را به دست گرفته است.

این بزرگراه کانال اصلی برای انتقال سربازان، سلاح و مهمات اوکراینی است. روگوف همچنین یادآور شد که ای به دلیل اختلال در زنجیره‌های لجستیکی و انبارهای تسلیحاتی که توسط نیروهای روسی از بین رفته است، نیروهای ارتش اوکراین با کمبود مهمات توپخانه مواجه هستند. پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اسفندماه پارسال، در ماه سپتامبر (اوایل مهر) در چهار منطقه زاپروژیا، خرسونف دونتسک و لوهانسک همه‌پرسی برگزار و به‌دنبال موافقت اکثریت، این مناطق به روسیه الحاق شدند..

.


بازنشر از : مهر

اوکراین

روسیه

تسلیحات نظامی