مهران محمدی امین

ایالات متحده امریکا جمهوری چک تسلیحات نظامی وزیر دفاع جمهوری چک از ورود بالگردهای نظامی ساخت آمریکا به ناوگان ارت

1401\05\29 19:04:13


بالگردهای تهاجمی آمریکا در راه جمهوری چک

وزیر دفاع جمهوری چک از ورود بالگردهای نظامی ساخت آمریکا به ناوگان ارتش این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «جانا سرنوچوا» وزیر دفاع جمهوری چک در مصاحبه ای به شبکه تلویزیونی «سی تی ۲۴» اعلام کرد که آمریکا با در اختیار قرار دادن ۶ فروند بالگرد تهاجمی و ۲ فروند بالگرد تدارکاتی به این کشور موافقت کرده است.

بنا به اعلام وزیر دفاع جمهوری چک، این معامله شامل شش بالگرد تهاجمی AH-1Z و دو بالگرد UH-1Y خواهد بود. سرنوچوا افزود که جمهوری چک مصمم است تا خرید تسلیحاتی جدیدی را انجام دهد تا بتواند نیروهای مسلح خود را به طرز قابل توجهی تقویت می کند. این مقام جمهوری چک تاکید کرد که پراگ علاقه مند به خرید هواپیماهای جنگنده جدید، خودروهای جنگی پیاده نظام و هواپیماهای بدون سرنشین در آینده نزدیک است.

وزیر دفاع جمهوری چک اشاره ای هم به جنگ اوکراین داشت و آن را بهانه دریافت تسلیحات نظامی از آمریکا عنوان کرد و گفت که اگر نمی‌خواهیم جنگ به جایی نزدیک مرز ما برسد، باید این کار را انجام دهیم. سفارت ایالات متحده در پراگ اعلام کرد که که جمهوری چک بالگردهای مذکور را در راستای یک برنامه دفاعی ایالات متحده دریافت خواهد کرد. بنابه اعلام سفارت آمریکا در پراگ، جمهوری چک تنها هزینه های نوسازی و انتقال بالگردها را پرداخت خواهد کرد..

.


بازنشر از : مهر

ایالات متحده امریکا

جمهوری چک

تسلیحات نظامی