مهران محمدی امین

اوکراین ایالات متحده امریکا آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن به ارائه تسلیحات و کمک های نظامی

1401\05\29 07:35:15


بلینکن: کمکهای نظامی آمریکا به اوکراین به ۱۰ میلیارد دلار رسید

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن به ارائه تسلیحات و کمک های نظامی به اوکراین ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا ارزش مجموع کمک‌های نظامی این کشور به اوکراین را بیش از ۱۰ میلیارد دلار اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه آمریکا گفت که ارزش مجموع کمک‌های نظامی این کشور به اوکراین از سوی دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به بیش از ۱۰ میلیارد دلار رسید. این اظهارات وزیر خارجه آمریکا همزمان با اعلام واشنگتن مبنی بر اختصاص بسته جدید کمک‌های نظامی به اوکراین به ارزش حدود ۷۷۵ میلیون دلار صورت گرفت. بلینکن گفت: با احتساب این کمک، ارزش مجموع کمک‌های نظامی به اوکراین از ابتدای جنگ به حدود ۱۰.۶ میلیارد دلار رسید.

وزیر خارجه آمریکا افزود که در کنار ایالات متحده، حدود ۵۰ کشور از بین متحدان و شرکای واشنگتن به کی یف کمک نظامی ارائه می‌کنند. بلینکن ادامه داد: ایالات متحده به تجهیز اوکراین به سامانه‌ها و تسلیحات بیشتر ادامه خواهد داد. وزیر خارجه آمریکا همچنین هدف از ارائه تسلیحات و کمک‌ها به اوکراین را افزایش تأثیرگذاری بر اوضاع نبرد و تقویت مواضع اوکراین در میز مذاکرات برشمرد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه از ارائه بسته کمک‌های نظامی جدید به ارزش ۷۷۵ میلیون دلار به اوکراین خبر داد. گفتنی است دولت بایدن در شرایطی به کمک‌های نظامی و مالی به اوکراین ادامه می‌دهد که این مساله در درون آمریکا با مخالفت‌های جدی روبرو است. در ماه‌های اخیر آمریکا از لحاظ اقتصادی با مشکلات متعددی روبرو بوده و تورم در بسیاری از بخش‌ها به طور فزاینده ای بالا رفته است..

.


بازنشر از : مهر

اوکراین

ایالات متحده امریکا

آنتونی بلینکن