مهران محمدی امین

گاز طبیعی نوار غزه گروه های مقاومت گروه های مقاومت فلسطین در راستای تلاش برای شکست محاصره تحمیلی رژیم صهیونیستی ع

1401\06\23 20:59:20


بهره مندی از گاز طبیعی حق شهروندان غزه است

گروه های مقاومت فلسطین در راستای تلاش برای شکست محاصره تحمیلی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، یک گذرگاه آبی را در آب های این منطقه افتتاح کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گروه های مقاومت فلسطین در راستای تلاش برای شکست محاصره تحمیلی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، یک گذرگاه آبی را در این منطقه افتتاح و بر حق شهروندان فلسطینی از میادین گازی مقابل سواحل غزه تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، گروه های مقاومت فلسطین ضمن مخالفت با محاصره تحمیلی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، بر حق ملت فلسطین در بهره مندی از میادین گازی و گذرگاه آبی تاکید کردند. بر همین اساس اسماعیل رضوان از رهبران جنبش مقاومت اسلامی «حماس» گفت که گروه های مقاومت امروز در پیامی به رژیم صهیونیستی اعلام کردند که محاصره تحمیلی، نوار غزه را تبدیل به بمت ساعتی کرده است. وی افزود: ما همچنین این پیام را به جامعه جهانی ارسال می کنیم که داشتن بندر و گذرگاه دریایی و میدان گازی حق نوار غزه است و ما به این فعالیت ها تا شکستن محاصره نوار غزه ادامه خواهیم داد.

همچنین خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: ناعادلانه است که گاز نوار غزه برای روشن کردن خیابان های اروپا غارت می شود، در حالی که غزه در تاریکی به سر می برد. وی تاکید کرد که فلسطینیان باید از حق داشتن گاز بهره مند شوند و افتتاح «راه امید» یا «گذرگاه دریایی» دروازه نوار غزه به جهان است. بر همین اساس، شهروندان فلسطینی ساکن نوار غزه نیز با تجمع در خیابان ها بر حق خود در استخراج گاز طبیعی از میادین گازی مجاور غزه تاکید کردند..

.


بازنشر از : مهر

گاز طبیعی

نوار غزه

گروه های مقاومت