مهران محمدی امین

روسیه اوکراین جنگ اوکراین وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که بیش از ۱۳۰ شبه نظامی از ملی گرایان اوکراین ط

1401\06\07 18:57:08


بیش از ۱۳۰ شبه نظامی از ملی گرایان اوکراین در یک روز نابود شدند

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که بیش از ۱۳۰ شبه نظامی از ملی گرایان اوکراین طی یک روز نابود شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه گزارش داد که بیش از ۱۳۰ شبه نظامی از تشکل های ملی گرای اوکراین در یک روز در منطقه دنیپروپتروفسک کشته شدند.

بر اساس اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، تسلیحات زمینی با دقت بالا به شهرک مارگانتس واقع در دنپروپتروفسک، نقطه استقرار موقت و انبار مهمات تیپ ۱۰۸ دفاع سرزمینی و همچنین اردوگاه های صحرایی تشکیلات نازی اصابت کرد. در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است که در این حمله، ۲۰ قطعه تجهیزات نظامی و بیش از ۳ هزار راکت برای پرتاب کننده های موشکی متعدد نیز منهدم شده اند. به گزارش اسپوتنیک، روسیه از ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند ماه سال گذشته) عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد.

ولادیمیر پوتین رئیسجمهور روسیه وظیفه این عملیات را «حمایت از افرادی که به مدت ۸ سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند» نامید و تاکید کرد که هدف نهایی این عملیات آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت روسیه را تضمین کند. این در حالیست که «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه دیروز هم در گزارش روزانه خود از تحولات میدانی جنگ در اوکراین گفت که در حملات دقیق نیروهای هوایی این کشور به پایگاه نیروهای ارتش اوکراین در مناطق جمهوری دونتسک، بیش از ۱۰۰ شبه‌نظامی نئونازیی ارتش اوکراین کشته شده و تجهیزات نظامی آنها منهدم شدند. به گفته کوناشنکوف، نیروهای پدافند هوایی این کشور در ۲۴ ساعت گذشته ۶ پهپاد ارتش اوکراین را در مناطق مختلف سرنگون کردند و همچنین نیروی هوایی روسیه محل تعمیر و نگهداری بالگردهای ارتش اوکراین در نزدیکی شهر زاپروژیا را تخریب کرده است..

.


بازنشر از : مهر

روسیه

اوکراین

جنگ اوکراین