مهران محمدی امین

محمد البخیتی ائتلاف سعودی جنگ 2015 یمن انصارالله عضو دفتر سیاسی جنبش

1401\07\14 05:06:13


تأسیسات نفتی عربستان سعودی و امارات را هدف قرار می دهیم

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفتگویی اعلام کرد که یمنی‌ها مطالبات بر حق و عادلانه‌ای دارند که می بایست برآورده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفتگویی اعلام کرد که یمنی‌ها مطالبات بر حق و عادلانه‌ای دارند.

این عضو انصارالله همچنین هشدار داده است که در صورت عدم برآورده شدن خواسته‌های بحق مردم یمن، ارتش حق حمله به عمق خاک عربستان سعودی و امارات را خواهد داشت. البخیتی در این ارتباط گفت: این توانایی و جرئت را داریم که تأسیسات نفتی عربستان سعودی و امارات را در صورتی عدم برآورده شدن خواسته‌هایمان هدف قرار دهیم. از روز دوم آوریل ۲۰۲۲ آتش بس انسان دوستانه و نظامی در یمن با میانجی‌گری سازمان ملل میان طرف‌های درگیر در جنگ یمن برقرار شد.

هانس گروندبرگ فرستاده سازمان ملل در امور یمن، از زمان برقراری آتش بس سفرهای متعددی به صنعاء و مسقط داشت تا با دیدارهایی که با دو طرف بحران یمن دارد، آنها را با تمدید آتش بس همراه سازد. تلاش‌های وی در ماه‌های اخیر دو بار با موفقیت همراه شد تا آتش بس دو ماهه ای که از ماه آوریل شروع شده بود، شش ماه دیگر ادامه پیدا کند. در آخرین دور از این مذاکرات، قرار بود آتش بسی که در روز یکشنبه هفته جاری دوم اکتبر (دهم مهرماه) به پایان می‌رسید، بار دیگر در مهلتی دو ماهه تمدید شود اما عدم توافق دو طرف موجب عدم تمدید این آتش بس تاکنون شده است.

در پی عدم تمدید این آتش بس، هانس گروندبرگ فرستاده سازمان ملل اعلام کرد که همچنان به تلاش‌ها برای تمدید آتش بس در روزهای آینده ادامه می‌دهد تا این توافق که موجب کاهش شدت جنگ در یمن شده بود، همچنان استمرار داشته باشد. در ماه‌های اخیر جنبش انصارالله خواستار اقداماتی جدی در راستای رفع تحریم‌ها علیه یمن و همچنین برچیده شدن محاصره همه جانبه این کشور از زمین، دریا و هوا شده بود. اما طرف‌های بین المللی و در کنار آنها ائتلاف سعودی بدون توجه به درد و رنج ۳۰ میلیون یمنی از اقدام عملی در این راستا به طور عامدانه خودداری کردند.

مقامات صنعاء از ابتدای آغاز آتش بس بر این مساله تاکید داشتند که خواهان توافقی در زمینه آتش بس هستند که موجب رفع تحریم‌های ظالمانه علیه یمن و همچنین برچیده شدن محاصره همه جانبه زمینی، دریایی و هوایی این کشور شود. هشدارهایی که در نهایت از سوی طرف مقابل جدی گرفته نشد و باعث شد در نهایت در روزهای اخیر تمدید آتش بس به شکست بخورد، مسأله‌ای که منطقه را بار دیگر در برابر خطر جنگی فراگیر قرار داده است.. .


بازنشر از : مهر

محمد البخیتی

ائتلاف سعودی

جنگ 2015 یمن

انصارالله