مهران محمدی امین

جو بایدن دونالد ترامپ کنگره آمریکا ترامپ سناتور جمهوری‌خواه ح

1401\06\07 18:59:07


ترامپ تحت پیگرد قرار بگیرد، در خیابان‌ها شورش خواهد شد

سناتور جمهوری‌خواه حامی رئیس جمهور سابق آمریکا هشدار داد که در صورت پیگرد قانونی دونالد ترامپ در آمریکا شورش به پا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، «لیدنسی گراهام»، سناتور کارولینای جنوبی آمریکا با اشاره به یورش اخیر اف‌بی‌آی به عمارت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، گفت در صورتی که ترامپ در پرونده سوءمدیریت اسناد طبقه‌بندی‌شده تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد، در خیابان‌های آمریکا شورش خواهد شد.

گراهام در گفتگو با شبکه فاکس‌نیوز افزود: اگر ترامپ به دلیل سوءمدیریت اطلاعات طبقه‌بندی‌شده، تحت پیگرد قرار بگیرد، در خیابان‌ها شورش به پا خواهد شد. این سناتور جمهوری‌خواه با ابراز نگرانی نسبت به اتخاذ «سیاست‌های دوگانه» در برخورد با ترامپ، باردیگر هشدار خود را درباره شورش احتمالی تکرار کرد. وی دراین‌باره نیز مدعی شد: اکثر جمهوری‌خواهان از جمله خود من، معتقدیم وقتی نوبت به ترامپ می‌رسد، هیچ قانونی وجود ندارد و همه تصمیمات برای مهار کردن او گرفته می‌شود.

هرگز مثل امروز نگران قانون و سیاست نبوده‌ام. مأموران اف‌بی‌آی هشتم آگوست (۱۷ مرداد) به عمارت ترامپ موسوم به مار-ئه-لاگو یورش بردند و ۲۶ جعبه اسناد از جمله ۱۱ مجموعه سند محرمانه را از محل اقامت وی توقیف کردند. براساس گزارش اخیر نیویورک تایمز، ترامپ دست کم ۳۰۰ فقره اسناد طبقه‌بندی‌شده را به عمارتش برده بود..

.


بازنشر از : مهر

جو بایدن

دونالد ترامپ

کنگره آمریکا

ترامپ