مهران محمدی امین

سوئد ترکیه احضار سفیر وزارت خارجه ترکیه امروز در بیانیه ای از احضار سفیر سوئد در این کشور خبر داد.

1401\08\30 22:24:15


ترکیه سفیر سوئد را احضار کرد

وزارت خارجه ترکیه امروز در بیانیه ای از احضار سفیر سوئد در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه ترکیه امروز با صدور بیانیه ای اعلام کردم که سفیر سوئد در این کشور را احضار کرده است.

بر اساس بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه ترکیه، آنکارا مراتب اعتراض خود را در خصوص تظاهرات حامیان گروهک تروریستی پ ک ک مقابل سفارت این کشور در شهر استکهلم در سوئد و سردادن شعارهایی علیه ترکیه به سفیر سوئد ابلاغ کرد. بر اساس اعلام این رسانه، حامیان گروهک تروریستی پ ک ک امروز مقابل سفارت ترکیه در شهر استکهلم پایتخت سوئد تظاهرات اعتراضی برگزار کرده و با حمل پلاکاردهایی علیه آنکارا، بر دیوار این ساختمان موضوعاتتوهین آمیزی را نوشتند. همچنین، آن ها شعارهایی علیه آنکارا و رییس جمهور ترکیه سر دادند.

تبلیغات
ساختمان سازی - ساختمان و صنعت ساختمان
ساختمان سازی - ساختمان و صنعت ساختمان

SearchBiz ارائه اطلاعات جامع در مورد فروش، اجاره، مشاوره و اجرا، تعمیرات و سرویس در حوزه صنعت و تولید در کشور.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز در بازگشت از سفر به قطر، گفت که در جریات عملیات نظامی در شمال سوریه و عراق ۷۰ جنگنده، هواپیمای پشتیبان و پهپاد مشارکت داشته و آنکارا این عملیات را صرفاً به حملات هوایی محدود نخواهد کرد. اردوغان همچنین گفت که فرمانده ستاد مشترک ارتش و وزیر دفاع ترکیه درباره شمار نیروهای زمینی اعزامی برای مشارکت در این عملیات نظامی تصمیم‌گیری خواهند کرد. اردوغان افزود: به‌رغم هشدارها به روسیه درباره مسئولیت این کشور برای پاکسازی شمال عراق و سوریه از تروریست‌ها ذیل توافق سال ۲۰۱۹ در سوچی، مسکو از انجام وظایفش خودداری کرد.

ما اعلام کرده‌ایم که در برابر تروریسم ساکت نخواهیم نشست و اگر آنها (اقدام) نکنند، ما وارد عمل خواهیم شد. به همین دلیل، ۱۲ پناهگاه تروریستی در عین العرب (کوبانی) هدف قرار داده و از بین بردیم. ترکیه خویشتن‌داری نخواهد کرد و این عملیات ضدتروریستی، هم از هوا و هم از زمین ادامه پیدا خواهد کرد.

وزارت دفاع ترکیه همچنین ادعا کرد که آنکارا در واکنش تلافی‌جویانه به حمله تروریستی هفته گذشته در استانبول، این عملیات را انجام داده است.. .


بازنشر از : مهر

سوئد

ترکیه

احضار سفیر