مهران محمدی امین

فارس/ دولت قزاقستان در تصمیمی صادرات محصولات نظامی به کشورهای خارجی را تا پایان آگوست سال 2023 میلادی به حالت تعلیق درآورد. قزاقستان صادرات سلاح و مهمات را به حالت تعلیق درآورد، م

1401\06\07 14:31:15


تعلیق موقت صادرات سلاح و مهمات در قزاقستان

فارس/ دولت قزاقستان در تصمیمی صادرات محصولات نظامی به کشورهای خارجی را تا پایان آگوست سال 2023 میلادی به حالت تعلیق درآورد. قزاقستان صادرات سلاح و مهمات را به حالت تعلیق درآورد، ممنوعیت عرضه تجهیزات نظامی به کشورهای خارجی به مدت یک سال اعتبار خواهد داشت.

دولت قزاقستان در تصمیمی صادرات محصولات نظامی به کشورهای خارجی را تا پایان آگوست سال 2023 میلادی به حالت تعلیق درآورد.قزاقستان صادرات سلاح و مهمات را به حالت تعلیق درآورد، ممنوعیت عرضه تجهیزات نظامی به کشورهای خارجی به مدت یک سال اعتبار خواهد داشت.چنین تصمیمی در جلسه کمیسیون صنایع دفاعی قزاقستان که تحت ریاست «علیخان اسماعیل اف» نخست وزیر این کشور برگزار شد، گرفته شد.در این اجلاس پیشنهادات وزارت صنعت و توسعه زیرساخت‌های قزاقستان مبنی بر تعلیق صادرات تسلیحات، تجهیزات نظامی و محصولات نظامی تا پایان آگوست سال آینده میلادی بررسی و سپس توسط اعضا کمیسیون صنایع دفاعی این کشور، حمایت شد.«قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان 22 آگوست نشست شورای امنیت این کشور را برگزار کرد و در جریان آن تولید و خرید تسحلیات و کنترل صادرات این حوزه بررسی شد.

در نتیجه آن تاکایف چندین فرمان را اتخاذ کرد.در گزارش دولت قزاقستان برای چنین تصمیمی دلیلی مطرح نکرده است، اما تعدادی از منابع اینترنتی روسیه و قزاقستان احتمال داده‌اند که این امر با درخواست طرف روسیه مرتبط است. زیرا گویا سلاح‌های خریداری شده توسط شرکت‌های خارجی به اوکراین ارسال شده است.چندی قبل «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در سوچی با «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان دیدار کرد که بنابر ادعای برخی منابع سران دو کشور این موضوع را بررسی و لذا تصمیم گرفته شد تا صادرات محصولات نظامی به خارج برای یک مدتی به تعلیق درآید.این در حالی است که پایگاه اینترنتی «stopfake.kz» در تاریخ 10 آگوست در مورد انتشار اطلاعاتی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر این که گویا تجهیزات نظامی این کشور توسط بریتانیا برای انتقال به اوکراین خریداری می‌شوند. البته با استناد به وزارت صنایع این اخبار را تکذیب کرد و بی‌پایه خواند..

.


بازنشر از : آخرین خبر