مهران محمدی امین

ینس استولتنبرگ ناتو روسیه سلاح اتمی دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در بیانیه

1401\06\30 19:17:04


تغییری در آمادگی نیروهای هسته‌ای روسیه مشاهده نشده است

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در بیانیه ای اعلام کرد: تغییری در آمادگی نیروهای هسته‌ای روسیه مشاهده نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در واکنش به اعلام بسیج گسترده نیروها از سوی رئیس جمهور روسیه، امروز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: تغییری در آمادگی نیروهای هسته‌ ای روسیه مشاهده نشده است.

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در این باره ادعا کرد: سخنرانی پوتین نشان می دهد که جنگ طبق برنامه های او (پوتین) پیش نمی رود! هیچ تغییری تا کنون در آمادگی هسته ای روسیه روی نداره است. پوتین در خصوص اوکراین اشتباه محاسباتی کرد؛ وی اشتباه جدی مرتکب شد. «ینس استولتنبرگ» مدعی شد: نیروهای روسیه فاقد تجهیزات، فرماندهی و کنترل مناسب هستند! اعزام سربازان بیشتر، درگیری ها در اوکراین را افزایش خواهد داد.

وحدت متفقین در آمریکای شمالی و اروپا می تواند با تهدیدات جهانی مقابله کنند! وی اضافه کرد: ناتو و متحدانش در گفتگوی نزدیک با صنعت دفاعی برای افزایش تولید اسلحه و مهمات هستند. تهدیدهای هسته ای پوتین بی پروا است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز در خطاب به مردم دونباس در شرق اوکراین که خواستار پیوستن به روسیه هستند گفت سخنرانی امروز من درباره حفاظت از حاکمیت و یکپارچگی روسیه و حمایت از تمایل شهروندان و میهن‌پرستان برای تعیین سرنوشت آینده‌شان و همچنین سیاست‌های خصمانه غرب برای حفظ سلطه‌شان در جهان است.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه اعلام کرد «فرمان بسیج محدود نیروهای ذخیره» را امضا خواهد کرد. وی دراین‌باره خطاب به مردم روسیه گفت: در شرایط موجود، این تصمیم‌گیری‌ها بسیار ضروری است و کاملاً در چارچوب مواجهه با تهدیدهایی که با آنها روبرو هستیم اتخاذ شده‌اند؛ یعنی برای محافظت از میهن‌مان و حاکمیت و تمامیت ارضی آنها اتخاذ شده‌اند تا امنیت شهروندان روسیه و مردم مناطقی که (در شرق اوکراین) آزاد شده‌اند تضمین شود. به همین علت حمایت از پیشنهاد وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح برای اعلام بسیج عمومی محدود در فدراسیون روسیه بسیار ضروری می‌دانم.

شهروندانی که در دوره بسیج عمومی به ارتش ملحق می‌شوند، از شرایط و خدمات و ضمانت‌های اجتماعی نیروهای قراردادی برخوردار می‌شوند و در این عین حال قرارداد نیروهای نظامی تا پایان بسیج عمومی تمدید خواهد شد.. .


بازنشر از : مهر

ینس استولتنبرگ

ناتو

روسیه

سلاح اتمی