مهران محمدی امین

بوریس پیستوریوس آلمان اوکراین وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که کشورش ماه هاست به منظور تأمین مهمات تسلیحات ضدهوایی از

1401\11\25 20:05:38


تلاش آلمان در تأمین مهمات ضدهوایی از رده خارج خود برای اوکراین

وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که کشورش ماه هاست به منظور تأمین مهمات تسلیحات ضدهوایی از رده خارج خود برای اوکراین در تلاش است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، «بوریس پیستوریوس» (Boris Pistorius) وزیر دفاع آلمان امروز سه‌ شنبه در سخنانی اعلام کرد که کشورش قراردادهایی را با شرکت «رِین مِتال» (Rheinmetall) امضاء کرده است که بر اساس آن قرار است تولید مهمات برای تسلیحات ضدهوایی «گپارد» (Gepard) ازسرگرفته شود.

وزیر دفاع آلمان پیش از ورود به نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در بروکسل در این خصوص گفت: ما فورا تولید مهمات مذکور را آغاز می کنیم. بسیار خوشحالم که توانستیم تحویل این بخش مهم دفاع هوایی را تضمین کنیم. «بوریس پیستوریوس» در ادامه اضافه کرد: برلین ماه‌ ها است که تلاش می‌ کند مهمات جدیدی برای تسلیحات ضدهوایی «گپارد» که ارتش این کشور در سال ۲۰۱۰ از رده خارج کرده بود، بیابد.

به گزارش اسپوتنیک، وی در این باره ادامه داد: درباره وضعیت درگیری ها، باید بگویم که گمان نمی‌ کنم پایان جنگ در کوتاه‌ مدت ممکن باشد. در آینده نزدیک هم پیروزی برای این جنگ را متصور نیستم. بدون کمک ائتلاف (ناتو)، مهمات اوکراین به‌ سرعت تمام می‌ شود، پس لازم است که سریع تر اقدام کنیم..

.


بازنشر از : مهر

بوریس پیستوریوس

آلمان

اوکراین