مهران محمدی امین

نیروگاه هسته ای زاپروژیا اوکراین روسیه حملات موشکی روسیه به مواضع نیروهای اوکراینی در زاپروژیا، شماری از مزدوران

1401\08\07 21:25:19


تلاش نظامیان اوکراینی برای نفوذ به نیروگاه اتمی زاپروژیا

حملات موشکی روسیه به مواضع نیروهای اوکراینی در زاپروژیا، شماری از مزدوران خارجی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، شاهدان عینی از تلاش نیروهای نظامی اوکراین برای فرود آمدن در نزدیکی نیروگاه هسته ای زاپروژیا خبر دادند.

«ولادیمیر روگوف» رئیس جنبش «ما با روسیه هستیم» روز شنبه در پیامی در حساب تلگرامی خود آورد که نیروهای مسلح ارتش اوکراین تلاش کردند تا نیروهای خود را در منطقه نزدیک به نیروگاه اتمی زاپروژیا فرود آوردند. وی در پیام خود در این باره به نقل از شاهدان عینی نوشت: به گفته شاهدان عینی، شبه نظامیان [ولودیمیر] زلنسکی صبح امروز تلاش کردند تا نیروهای نظامی خود را در نیروگاه هسته ای زاپروژیا مستقر کنند. همچنین یک مقام منطقه ای زاپروژیا اعلام کرد که در نتیجه حملات موشکی روسیه به مواضع اوکراین در این منطقه، گردانی از مزدوران خارجی در یک کارخانه آلومینیوم هدف قرار گرفتند و در نتیجه آن بسیاری از نیروهای آن کشته شدند و تجهیزات آنها نیز نابود شد.

همه پرسی برای پیوستن ۴ منطقه لوهانسک، دونتسک، زاپروژیا و خرسون در شرق اوکراین به روسیه اوایل مهر برگزار شد و پس از رأی موافق اکثریت شرکت‌کنندگان در این همه پرسی، مناطق مذکور درخواست رسمی خود را برای پیوستن به روسیه ارائه کردند و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز در حکمی رسماً این مناطق را به خاک روسیه الحاق کرد.. .


بازنشر از : مهر

نیروگاه هسته ای زاپروژیا

اوکراین

روسیه