مهران محمدی امین

چین تایوان پکن برنامه های تمرینی گوناگون که ارتش چین به انحای گوناگون و در استان‌های مختلف جمهوری خلق چین انجام

1401\06\07 13:06:15


تمرین نظامی چین با ماکت کاخ ریاست جمهوری تایوان

برنامه های تمرینی گوناگون که ارتش چین به انحای گوناگون و در استان‌های مختلف جمهوری خلق چین انجام می دهد، به نحوی به آمادگی آن برای تسلط بر تایوان ارتباط پیدا می کند.

نشریه روسی «تاپ وار» (topwar) در گزارشی به نقل از برخی رسانه‌ها ذیل عنوان «نیروهای ویژه چین در حال تمرین برای حمله به ماکت کاخ ریاست جمهوری تایوان هستند»، به واکاوی تصاویر ساختمان‌هایی پرداخت که چین در رزمایش‌های خود هدف قرار می‌دهد؛ تصاویری که شباهت چشمگیری با کاخ ریاست جمهوری تایوان در تایپه دارد.

لازم به ذکر است که پایگاه این نشریه آنلاین از سال ۲۰۱۰ فعالیت خود را آغاز کرده و اخبار، اطلاعات و مقالات تحلیلی روز را با موضوعات زیر منتشر می‌کند: امور نظامی، ژئوپلیتیک، انواع سلاح‌ها، روند و نتایج درگیری‌های نظامی، افکار عمومی در مورد تعدادی از موضوعات اجتماعی و مسائل اقتصادی. به نوشته این نشریه روسی، در قلمرو استان مغولستان داخلی واقع در چین، رزمایش نیروهای ویژه نیروهای مسلح جمهوری خلق چین در حال برگزاری است و آن طور که پورتال «امور نظامی» با اشاره به نظرات کاربران شبکه‌های اجتماعی، اطلاع داده که در طول این مانور، نیروهای ویژه چینی در حال آموزش برای هدف قرار دادن نمونه کپی و ماکت کاخ رئیس جمهوری تایوان اند. رسانه‌های مذکور یادآوری کردند که جلسه‌ها و برنامه‌های تمرینی گوناگون که ارتش چین به انحای گوناگون و در استان‌های مختلف جمهوری خلق چین انجام می‌دهد، به نحوی به آمادگی آن برای تسلط بر تایوان ارتباط پیدا می‌کند که از جمله آنها مانور تسخیر ماکت یک ساختمان اداری از سوی سربازان یگان ویژه چین است.

تبلیغات
ساختمان سازی - ساختمان و صنعت ساختمان
ساختمان سازی - ساختمان و صنعت ساختمان

SearchBiz ارائه اطلاعات جامع در مورد فروش، اجاره، مشاوره و اجرا، تعمیرات و سرویس در حوزه صنعت و تولید در کشور.

تصویری که کاربران شبکه‌های اجتماعی چینی از این ساختمان منتشر کردند با کاخ ریاست جمهوری تایوان در تایپه مقایسه شده که شباهت زیادی بین این دو ساختمان وجود دارد. پورتال امور نظامی اگر چه این احتمال را می‌دهد که این تصاویر و اطلاعات دریافت شده قابل اعتماد نباشد اما این نفی کننده این واقعیت نیست که ارتش چین به تازگی بارها رزمایش‌هایی را برگزار کرده که در آن، فرود نیروها در تایوان و تحت کنترل گرفتن این جزیره شبیه سازی شده است. در سال ۲۰۲۰ نیز «دایانا میخائیلوا» کارشناس در موضوعات دفاعی در شبکه اجتماعی «لایو ژورنال» روسیه از ماکت کاخ ریاست جمهوری در تایپه در یکی از پایگاه‌های نظامی چین خبر داد.

البته بیشتر رسانه‌های غربی در صدد هستند تا چین را آماده حمله به تاوان نشان دهند. تاکنون چینی‌ها از حمله نظامی به تایوان سخنی نگفته اند.. .


بازنشر از : مهر

چین

تایوان

پکن