مهران محمدی امین

مقاومت اسلامی نجباء شیخ اکرم الکعبی آیت الله حائری شیرازی دبیرکل جنبش نُجَباء با تجلیل از شخصیت آیت الله «سید کاظ

1401\06\07 18:58:05


توصیه‌های آیت‌الله «حائری» در امتداد توصیه‌های «شهید صدر» است

دبیرکل جنبش نُجَباء با تجلیل از شخصیت آیت الله «سید کاظم الحائری» گفت: توصیه های آیت الله حائری در امتداد توصیه های شهید صدر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر اطلاع رسانی جنبش نجباء عراق، «شیخ اکرم الکعبی» دبیرکل این جنبش در پیامی با تجلیل از شخصیت والای آیت‌الله العظمی «سید کاظم الحائری»، وی را یکی از ستون‌های مکتب شهید صدر اول خواند که شهید صدر دوم نیز پیروان خود را به تقلید از او توصیه کرده بود.

«اکرم الکعبی» ضمن اظهار فخر به شاگردی در محضر این مرجع عالی‌مرتبه ،خاطرنشان ساخت: ایشان را انسانی پرهیزکار، فروتن، دنیاگریز و ساده‌زیست یافتم که از دانش و معرفت فراوان برخوردار بود. وی در ادامه، کناره‌گیری آیت‌الله الحائری از مرجعیت را ترسیم خط‌مشی روشن و درسی گویا برای مقلدان و مریدانش ارزیابی کرد و افزود: اینگونه شکسته‌نفسی و رویکرد زاهدانه و مسئولانه در قبال دین خویشتن و دیانت مردم، در میان علمای امت اسلام امر غریبی نیست. دبیرکل نُجَباء در پایان برای آیت‌الله الحائری شفای عاجل و طول عمر مسألت و تصریح کرد: با ایشان عهد می‌بندیم که به رهنمودهایشان ـ که در امتداد وصایای شهید صدر است ـ پایبند باشیم و با تمام توان برای به ذلت کشاندن، شکست دادن و اخراج اشغالگران از عراق، مجاهدت کنیم..

.


بازنشر از : مهر

مقاومت اسلامی نجباء

شیخ اکرم الکعبی

آیت الله حائری شیرازی