مهران محمدی امین

فارس/ منابع خبری مدعی شدند که رژیم موقت صهیونیستی درخواستی برای خرید بیست و پنج جت پیشرفته «اف-15 ای اکس» را به آمریکا ارسال کرده است.  به گزارش گروه بین‌الم

1401\11\01 17:49:05


توهم تل آویو؛ سفارش جنگنده «اف-15 ای اکس» به آمریکا

فارس/ منابع خبری مدعی شدند که رژیم موقت صهیونیستی درخواستی برای خرید بیست و پنج جت پیشرفته «اف-15 ای اکس» را به آمریکا ارسال کرده است.  به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری روز شنبه مدعی شدند که رژیم موقت صهیونیستی  درخواست رسمی برای خرید ۲۵ فروند جنگنده پیشرفته «اف-۱۵ ای اکس» با هدف تقویت توانمندی خود برای حمله به ایران را به آمریکا ارسال کرده است.

منابع خبری مدعی شدند که رژیم موقت صهیونیستی درخواستی برای خرید بیست و پنج جت پیشرفته «اف-15 ای اکس» را به آمریکا ارسال کرده است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری روز شنبه مدعی شدند که رژیم موقت صهیونیستی  درخواست رسمی برای خرید ۲۵ فروند جنگنده پیشرفته «اف-۱۵ ای اکس» با هدف تقویت توانمندی خود برای حمله به ایران را به آمریکا ارسال کرده است.به گزارش وبگاه «تایمز اسرائیل» مقامات تل آویو هفته گذشته نامه رسمی در این زمینه به ایالات متحده ارسال کردند.وزارت جنگ رژیم موقت صهیونیستی و سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی از اظهار نظر درباره این گزارش خودداری کردند.

این جنگنده ساخت شرکت بوئینگ بیشتر از هر جنگنده دیگری در کلاس خود سلاح حمل می‌کند و می‌تواند تسلیحات فرا صوت را تا وزن ۷۰۰۰ پوند پرتاب کند.منابع آگاه مدعی شده‌اند که رژیم اسرائیل احتمالا در سال ۲۰۲۸ این جت‌های جدید را دریافت خواهد کرد، اما تلاش دارد تا این جنگنده‌ها را زودتر تحویل گیرد.تایمز اسرائیل نوشت، تصمیم (رژیم) اسرائیل با توجه به روابط دفاعی رو به رشد بین ایران و روسیه و نگرانی از اینکه مسکو بتواند سامانه دفاع موشکی پیشرفته «اس-۴۰۰» را به ایران عرضه کند، فوریت‌تر شده است.این در حالی است که یک رسانه آمریکایی به تازگی  به موفقیت سامانه‌های دفاع موشکی ایران از جمله «باور-۳۷۳» اشاره کرد و نوشت، ایران در رزمایش جدید خود انواع سامانه‌های موشکی را با موفقیت آزمایش کرد.نشریه فوربز نوشت،  ایران دفاع هوایی لایه به لایه خود را در رزمایش نظامی «ذوالفقار- ۱۴۰۱» به نمایش گذاشت. سامانه «مرصاد» ساخت ایران در جریان این رزمایش یک پهپاد را که در ارتفاع ۲۵ هزار پایی خارج از حریم هوایی ایران فعالیت می کرد، ردیابی کرد. ایران همچنین در این رزمایش از پدافند هوایی کوتاه برد و ارتفاع کم «مجید» و سامانه‌های برد بلند «۱۵ خرداد» و «تلاش» استفاده کرد.ایران بر این باور است که سامانه باور-۳۷۳ حتی می‌تواند با «اس-۴۰۰» روسیه رقابت کند.

این در حالی است که ایران یک نوع پیشرفته از سامانه «اس-۳۰۰» را که سال ۲۰۱۶ دریافت کرد، استفاده می‌کند.پیشتر نیز روزنامه «جروزالم پست»  در مطلبی به استفاده ایران از سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته نوشت، سامانه‌‌های پدافندی ایران چالش جدیدی برای اسرائیل هستند و نیروی هوایی اسرائیل می‌داند که صنایع دفاعی جمهوری اسلامی قوی است و به طور دائم برای بهبود و ساخت سامانه‌ها و عرصه‌هایی که می‌تواند تل آویو را تهدید کند، تلاش می‌کند.. .


بازنشر از : آخرین خبر