مهران محمدی امین

روسیه ولادیمیر پوتین تروریسم حادثه رانندگی وب‌سایت دیلی‌میل جزئ

1401\05\30 11:49:15


جزئیات قتل دخترِ «راسپوتینِ پوتین»+ تصاویر و فیلم

وب‌سایت دیلی‌میل جزئیات و تصاویر بیشتری از نحوه قتل دختر فیلسوف مشهور روسیه منتشر کرده که اغلب به او «مغز رهبر روسیه» گفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی‌میل، داریا دوگین، دختر الکساندر دوگین، فیلسوف و «مغز متفکر» دولت روسیه در حادثه انفجار خودرو کشته شد.

آنگونه که وب‌سایت «دیلی‌میل» گزارش داده، داریا دوگین، شامگاه شنبه در حال برگشت از یک نمایشگاه بود که ماشینش در نزدیکی روستای «بولشیه ویازیومی» در حومه مسکو منفجر و تکه‌تکه شد؛ حادثه‌ای که به نظر می‌رسد طرحی برای ترور پدرش بود. دوگین یکی از نزدیک‌ترین مشاوران ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه است و اغلب به او «مغر رهبر روسیه» و یا «راسپوتین Rasputin» گفته می‌شود. آنچه فرضیه قتل داریا و طراحی ترور الکساندر دوگین را تقویت می‌کند این است که الکساندر دوگین هم قرار بوده همراه با دخترش در این نمایشگاه شرکت کند، اما (به دلایلی نامعلوم) با ماشین دیگری به نمایشگاه می‌رود.

تصاویر منتشرشده از صحنه تصادف نشان می‌دهد ماشین «تویوتا لندکروز پرادو» داریا، در کنار جاده در حال سوختن است و دست‌کم یک ماشین آتش‌نشانی نیز در محل حادثه حضور دارد. گرچه هنوز علت این حادثه هنوز اعلام نشده، «دِنیس پوشیلین»، رئیس جمهوری خودمختار دونتسک در شرق اوکراین در با انتشار نوشته‌ای در تلگرام خود اعلام کرد «تروریست‌های اوکراینی، ماشین دختر دوگین را منفجر کرده‌اند». وی دراین‌باره نوشت: تروریست‌های رژیم اوکراین سعی داشتند الکساندر دوگین را حذف کنند، اما دخترش را در ماشین منفجر کردند.

بنا بر گزراش وب‌سایت انگلیسی، «دیلی‌میل»، الکساندر دوگین ۶۰ ساله گرچه منصبِ رسمی در دولت روسیه ندارد، اما گفته می‌شود او «مشاور اصلی» پوتین است و در تصمیم‌گیری‌ها تأثیر زیادی بر رئیس‌جمهور روسیه دارد. دوگین، از طرفداران سرسخت پوتین و از نویسندگان و ویراستاران «تلویزیون تزارگراد» است. به نوشته دیلی‌میل، اعتبار دوگین بیشتر به خاطر جان‌بخشیِ و زنده‌کردن دوباره مفهوم «نووروسیا (روسیه جدید)» است که ولادیمیر پوتین از این مفهوم برای توجیه الحاق کریمه (در سال ۲۰۱۴) به روسیه استفاده کرد.

و از دوگین به عنوان یکی از «معماران جنگ اوکراین» هم یاد می‌شود. دیلی‌میلی درباره این فیلسوف روس می‌افزاید: دوگین سالهاست که آرزوی گسترش سرزمینی روسیه را در سر دارد و در کتابش «شالوده ژئوپلیتیک» که در سال ۱۹۹۷ منتشر شده از نقش‌آفرینی روسیه از «دوبلین (پایتخت ایرلند) تا ولادی‌وستوک (شهری در جنوب‌شرقی روسیه» حمایت می‌کند. به ادعای دیلی‌میل، دوگین، پیش از سال ۲۰۱۵ و قبل از اینکه در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گیرد، گفته بود که به دست‌نگرفتن کنترل دوباره اوکراین «خطری بزرگ برای همه منطقه اوراسیا» خواهد بود.

آمریکا دخترش داریا را هم پس از اینکه سردبیری وب‌سایت «اینترنشنال ورلد یونایتد» را به عهده گرفت، تحریم کرد. وب‌سایت اینترنشنال ورلد یونایتد، متعلق به «یِوگِنی پرایگوژین» است که دولت آمریکا او را متهم کرده که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا مداخله کرده است.. .


بازنشر از : مهر

روسیه

ولادیمیر پوتین

تروریسم

حادثه رانندگی