مهران محمدی امین

جمهوری آذربایجان ارمنستان مناقشه قره باغ جمهوری آذربایجان آمادگی خود برای تحویل اجساد حدود ۱۰۰ سرباز ارمنستان که

1401\06\23 20:59:13


جمهوری آذربایجان آماده تحویل اجساد حدود ۱۰۰ سرباز ارمنی است

جمهوری آذربایجان آمادگی خود برای تحویل اجساد حدود ۱۰۰ سرباز ارمنستان که درگیری‌ های اخیر در مرز میان دو کشور کشته شدند را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، کمیسیون دولتی برای اتباع اسراء، مفقود و گروگان ها در جمهوری آذربایجان امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ ای اعلام کرد که باکو آماده است اجساد حدود ۱۰۰ سرباز ارمنستان را به این کشور تحویل دهد.

در این بیانیه با اشاره به اینکه جمهوری آذربایجان پایبندی خود به حقوق بین‌ المللی بشردوستانه را نشان داده است، آمده است: به ارمنستان فراخوان آتش‌ بس داده و اعلام شد که آذربایجان آماده است تا اجساد حدود ۱۰۰ سرباز ارمنی را به‌صورت یکجانبه به طرف مقابل تحویل دهد. ریاست جمهوری فرانسه روز گذشته اعلام کرد که موضوع موج جدید درگیری‌های مسلحانه میان ارمنستان و آذربایجان در منطقه قره باغ را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع خواهد داد. در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری فرانسه اشاره‌ ای به تاریخ دقیق برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت برای بررسی موج جدید تنش های مسلحانه بین باکو و ایروان نشده است.

گفتنی است که در تازه‌ ترین دور تنش‌ ها میان ایروان و باکو در قفقاز جنوبی بر سر مناطق مورد مناقشه «قره باغ»، شامگاه دوشنبه درگیری‌ های گسترده‌ ای بین نیروهای دو طرف در امتداد مرز مشترک آنها رخ داد. نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد در درگیری‌های دوشنبه شب گذشته بین نیروهای این کشور و جمهوری آذربایجان، دست‌ کم ۴۹ نظامی ارمنستان کشته شده‌ اند. وی تأکید کرد که درگیری‌ ها در مناطق مرزی آذربایجان همچنان ادامه دارد ولی شدت آن از صبح امروز کاهش یافته است..

.


بازنشر از : مهر

جمهوری آذربایجان

ارمنستان

مناقشه قره باغ