مهران محمدی امین

فارس/ در ادامه جنگ روسیه و اوکراین، پایتخت اوکراین و مناطق دیگر هدف حملات موشکی و پهپادی ارتش روسیه قرار گرفت. مقامات اوکراینی از ادامه حملات پهپادی و موشکی ارتش روسیه به شهرهای م

1401\07\22 13:14:38


حملات پهپادی-موشکی روسیه به اوکراین؛ آژیر حملات هوایی در «کی‌یف»

فارس/ در ادامه جنگ روسیه و اوکراین، پایتخت اوکراین و مناطق دیگر هدف حملات موشکی و پهپادی ارتش روسیه قرار گرفت. مقامات اوکراینی از ادامه حملات پهپادی و موشکی ارتش روسیه به شهرهای مختلف اوکراین از جمله «کی‌یف»، «اودسا» و مناطق دیگر خبر دادند.

در ادامه جنگ روسیه و اوکراین، پایتخت اوکراین و مناطق دیگر هدف حملات موشکی و پهپادی ارتش روسیه قرار گرفت.مقامات اوکراینی از ادامه حملات پهپادی و موشکی ارتش روسیه به شهرهای مختلف اوکراین از جمله «کی‌یف»، «اودسا» و مناطق دیگر خبر دادند.به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در یک حمله پهپادی روسیه که به «مکاریف» شهری کوچک در  غرب کی‌یف، پایتخت اوکراین انجام شد زیرساخت‌های مهم این شهر ویران شد.

در سراسر پایتخت مردم بار دیگر با آژیر حملات هوایی از خواب بیدار شدند.مقامات اوکراینی اعلام کردند که روز پنجشنبه در حملات موشکی روسیه که ۹ منطقه اوکراین را هدف قرار داد، ۱۳ نفر کشته و ۳۷ نفر مجروح شدند.ارتش روسیه روز دوشنبه پس از انفجار در پل کریمه، حملات گسترده خود را در اوکراین از سر گرفت.«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه روز پنجشنبه گفت نیروهای روس بیش از ۷۰ تاسیسات انرژی در اوکراین را این هفته هدف قرار دادند. این مقام روس تهدید کرد که پاسخی «سخت‌تر» به حملات آینده رژیم کی‌یف داده خواهد داد.به گزارش این منبع خبری، فرماندهی نیروی هوایی اوکراین روز پنجشنبه مدعی شد که ۶ فروند پهپاد روسیه را بر فراز مناطق اودسا و میکولایف سرنگون کرد.این در حالی است که برخی از متحدان ناتو متعهد شدند که تسلیحات پیشرفته از جمله سامانه‌های دفاع هوایی را به اوکراین بفرستند.در تحولی دیگر، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که حمله اتمی روسیه به اوکراین  با پاسخ قدرتمند از سوی غرب  مواجه شده و ارتش روسیه نابود خواهد شد. «ولادیمیر پوتین»  رئیس‌جمهور روسیه  پس از امضای فرمان بسیج  برای افزایش نیروهای ارتش روسیه  به ناتو هشدار داد که کشورش  ابزار تخریب مختلفی برای دفاع از «تمامیت ارضی» در اختیار دارد. پوتین گفت،این یک بلوف نیست.جوزپ بورل  روز پنجشنبه در سخنانی گفت، باید مشخص باشد که مردم حامی اوکراین و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو و ایالات متحده و ناتو نیز بلوف نمی‌زنند..

.


بازنشر از : آخرین خبر