مهران محمدی امین

عراق داعش عثمان الغانمی عبدالامیر الشمری منابع عراقی با اعلام

1401\05\29 15:45:22


حمله پهپادی ترکیه به حومه اربیل. بازدید هیئت امنیتی از مرز سوریه

منابع عراقی با اعلام خبر بازدید یک هیئت ارشد امنیتی از مرز سوریه برای اطلاع از جزئیات میدانی مقابله با تروریست های داعش، از حمله پهپادی ترکیه به حومه اربیل در شمال عراق خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، یک هیئت عالیرتبه امنیتی عراق صبح امروز شنبه با هدف بررسی تدابیر امنیتی انجام شده برای کنترل مرزها با سوریه و تأمین امنیت آن و جلوگیری از نفوذ عناصر تروریستی داعش به داخل خاک عراق، به منطقه ششم عملیاتی منطقه «سنجار» واقع در غرب استان نینوا سفر کرد.

فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این هیئت امنیتی «عثمان الغانمی» وزیر کشور، «عبدالامیر الشمری» معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک، فرمانده مرزبانی و شمار دیگری از فرماندهان امنیتی حضور داشته اند. این خبر در حالی است که خبرگزاری واع امروز اعلام کرد: «عبدالامیر یار الله» رئیس ستاد کل ارتش عراق امروز شنبه برای پیگیری عملیات پیشگیرانه علیه عناصر باقیمانده گروه تروریستی داعش به استان صلاح الدین سفر کرد. در بیانیه وزارت دفاع عراق با اشاره به این سفر آمده است که یار الله در بازدید از حوزه عملیاتی ستاد عملیات صلاح الدین، بر لزوم استفاده از هرج و مرج ایجاد شده در میان بقایای گروه تروریستی داعش، تداوم عملیات فشار بر تروریست‌ها و جلوگیری از انجام هرگونه عملیات تروریستی توسط آنها که امنیت و ثبات مناطق صلاح الدین را هدف قرار دهد، تأکید کرد.

در خبری دیگر جنگنده‌های ارتش عراق امروز شنبه مخفیگاه‌های داعش را در رشته کوه «حمرین» در استان دیالی هدف قرار دادند. همچنین منابع محلی، از حمله پهپادی ارتش ترکیه به حومه اربیل در اقلیم کردستان عراق خبر دادند و افزودند: منطقه‌ای در ناحیه «سیدکان» از توابع شهر «سوران» در استان اربیل که عناصر حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در آن حضور داشتند، بامداد امروز هدف بمباران ترکیه قرار گرفت و هنوز حجم خسارت‌های آن مشخص نیست.. .


بازنشر از : مهر

عراق

داعش

عثمان الغانمی

عبدالامیر الشمری