مهران محمدی امین

فواد حسین برت مک گورک مجمع عمومی سازمان ملل متحد فؤاد حسین در دیدار با عضو شورای امنیت ملی آمریکا در حاشیه نشست م

1401\06\30 16:27:08


دیدار وزیر خارجه عراق با مقام ارشد کاخ سفید درباره روابط دو کشور

فؤاد حسین در دیدار با عضو شورای امنیت ملی آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، با او درباره تحولات عراق و منطقه گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری ناس نیوز، «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق امروز چهارشنبه در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با «برت مک گورک» عضو شورای امنیت ملی و هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه عراق، در این دیدار درباره روابط دوجانبه عراق و آمریکا به ویژه روابط نظامی و امنیتی و ساز و کار اجرای تصمیماتی که در جلسه گفتگوی راهبردی اتخاذ شد، بحث و تبادل نظر صورت گرفت. طرفین همچنین درباره وضعیت منطقه، تحولات جاری در آن و روابط عراق با کشورهای منطقه رایزنی کردند. وزیر امور خارجه عراق در این دیدار تأکید کرد که کشورش تلاش می‌کند از طریق نقش محوری خود عامل و منبع ثبات، آرامش و میانجیگری برای حل اختلافات بین برخی کشورهای منطقه باشد.

برت مک گورک نیز از تلاش‌های عراق در جهت ارتقای صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد. دیدار وزیر خارجه عراق با مقام ارشد آمریکایی در حالی است که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است. الکاظمی در حاشیه این نشست تا کنون با سید ابراهیم رئیس رئیس جمهور ایران، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب و شماری دیگری از مقامات کشورها دیدار و گفتگو کرده است..

.


بازنشر از : مهر

فواد حسین

برت مک گورک

مجمع عمومی سازمان ملل متحد