مهران محمدی امین

آلمان راشاتودی اوکراین فرانک والتر اشتاین مایر دیپلمات اوکراینی که

1401\08\30 16:24:20


دیپلمات اوکراینی از آلمان خواست تا به روسیه اولتیماتوم بدهد

دیپلمات اوکراینی که در دوران حضور در برلین به عنوان سفیر کشورش، به اظهارات خصمانه و تقابلی علیه آلمان شهرت داشت، از صدراعظم این کشور درخواست متهورانه‌ای کرد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، آندری مِلنیک، معاون کنونی وزیر خارجه اوکراین و سفیر اسبق این کشور در آلمان، در پستی توییتری از اولاف شولتز، صدراعظم این کشور خواست تا به روسیه «اولیتماتوم» دهد! ملنیک که هفته گذشته ترفیع مقام گرفت، با نادیده گرفتن درخواست شولتز از روسیه برای پایان جنگ علیه اوکراین، اظهارات صدراعظم آلمان را «حرف‌های بی‌اهمیت» خواند! وی در توییتر نوشت: روسیه تنها زبان زور را می‌فهمد.

به ولادیمیر پوتین اولتیماتوم بدهید. با عواقب دردناک. ملنیک در دوران تصدی کرسی سفارت اوکراین در آلمان، به دلیل سبک برقراری مکاتبات و ارتباطاتش، شهرتی ناخوشایند برای خود دست و پا کرد.

او در برهه‌ای به دلیل آنکه شولتز از رویکرد منفی کی‌یف نسبت به فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان ایراد گرفته و انتقاد کرده بود، صدراعظم آلمان را «سوسیس آزرده‌خاطر» خوانده بود. ملنیک در دوران حضور در برلین، از آنچه وی عدم حمایت کافی آلمان از اوکراین خوانده بود، انتقاد کرده و با الفاظی تند به بسیاری از مقامات و چهره‌های برجسته دولتی آلمان تاخته بود.. .


بازنشر از : مهر

آلمان

راشاتودی

اوکراین

فرانک والتر اشتاین مایر