مهران محمدی امین

امین الناصر عربستان سعودی شرکت نفت آرامکو عربستان مدیر اجرایی شرکت عربستانی آرامکو گفت: امید کمی به پایان بحران ا

1401\06\30 16:26:06


رئیس آرامکو زنگ خطر را درباره بحران انرژی در جهان به صدا درآورد

مدیر اجرایی شرکت عربستانی آرامکو گفت: امید کمی به پایان بحران انرژی در آینده نزدیک وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الشرق، امین الناصر مدیر اجرایی شرکت عربستانی آرامکو گفت: امید کمی به پایان بحران انرژی در آینده نزدیک وجود دارد.

وی بحران جهانی انرژی را نتیجه کمبود سرمایه‌گذاری دانست و تأکید کرد که این بحران در آینده نزدیک حل نمی‌شود. افزایش سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز در چند سال آینده بسیار کم و تا حد زیادی با تأخیر خواهد بود. مدیر اجرایی آرامکو گفت که سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش در مقایسه سال ۲۰۱۴ با سال گذشته نشان‌دهنده کاهش از ۷۰۰ میلیارد دلار به کم‌تر از ۳۰۰ میلیارد دلار است.

وی افزود که به صورت میانگین سالانه ۶ درصد از ذخایر نفتی جهان کم می‌شود و ادامه تأمین سوخت در بازارهای جهانی سرمایه بسیاری و افزایش تولید سرمایه بیشتری لازم دارد. امین الناصر علت نبود امنیت انرژی در جهان را در واقع کمبود سرمایه‌گذاری و نبود جایگزین و ضعف نظام ذخیره سوخت در جهان دانست و افزود که بالا بردن هزینه مصرف انرژی و تعیین عوارض بر شرکت‌های نفتی راه حل مناسبی نمی‌تواند باشد. وی با توجه به این وضعیت احتمال پایان یافتن بحران انرژی در آینده نزدیک را بعید دانست و گفت که این بحران از زمستانی سخت به خصوص در اروپا خبر می‌دهد..

.


بازنشر از : مهر

امین الناصر

عربستان سعودی

شرکت نفت آرامکو عربستان