مهران محمدی امین

یون سوک یول کره جنوبی هریس کاخ سفید اعلام کرد که کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا با رئیس جمهور کره جنوبی دیدا

1401\07\07 11:13:11


رایزنی «کامالا هریس» با رئیس جمهور کره جنوبی

کاخ سفید اعلام کرد که کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا با رئیس جمهور کره جنوبی دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، کاخ سفید اعلام کرد که کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا با یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی  دیدار و گفتگو کرده است.

رئیس جمهور کره جنوبی در این دیدار بر اهمیت عاری شدن شبه جزیره کره از سلاح هسته ای تاکید کرد. وی همچنین آزمایش موشکی کره شمالی را اقدامی تحریک آمیز توصیف و آنرا محکوم کرد. طبق اعلام کاخ سفید، هریس و رئیس جمهور کره جنوبی تلاشهای انجام شده برای حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان را مورد رایزنی قرار دادند.

الجزیره اعلام کرد که کامالا هریس از منطقه غیرنظامی (عاری از سلاح) بین دو کره بازدید به عمل آورد. گفتنی است که کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا صبح امروز پنجشنبه وارد کره جنوبی شد. هواپیمای حامل هریس در پایگاه هوایی اوسان کره جنوبی بر زمین نشست.

این در حالی است که کره جنوبی اعلام کرد که همسایه شمالی آن دو موشک آزمایش کرده است. یونهاپ کره جنوبی به نقل از بیانیه ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد:  عملیات شلیک موشک را رصد کردیم که از منطقه سونان در پیونگ یانگ شلیک شده است. براساس این بیانیه، این دو موشک ساعت های ۰۶:۱۰ و ۶:۲۰ به وقت محلی شلیک شده است.

یونهاپ اعلام کرد که ارتش کره جنوبی با همکاری تنگاتنگ آمریکا آمادگی خود را حفظ کرده است.. .


بازنشر از : مهر

یون سوک یول

کره جنوبی

هریس