مهران محمدی امین

فارس/ ارتش تایوان در اقدامی برای افزایش توان رزمی خود برابر تهدیدات چین رزمایشی با تجهیزات زرهی و پوشش جنگنده‌های خود برگزار می‌کند. به گزارش خبرگزاری «رویترز&raqu

1401\06\16 22:32:40


رزمایش زرهی تایوان برای حفظ آمادگی برابر چین

فارس/ ارتش تایوان در اقدامی برای افزایش توان رزمی خود برابر تهدیدات چین رزمایشی با تجهیزات زرهی و پوشش جنگنده‌های خود برگزار می‌کند. به گزارش خبرگزاری «رویترز» این رزمایش روز چهارشنبه آغاز شده و تانک‌ها با حمایت جنگنده‌ها به اهدف مورد نظر حمله می‌کنند.

ارتش تایوان در اقدامی برای افزایش توان رزمی خود برابر تهدیدات چین رزمایشی با تجهیزات زرهی و پوشش جنگنده‌های خود برگزار می‌کند.به گزارش خبرگزاری «رویترز» این رزمایش روز چهارشنبه آغاز شده و تانک‌ها با حمایت جنگنده‌ها به اهدف مورد نظر حمله می‌کنند.

«سون لی فانگ» سخنگوی وزارت دفاع تایوان در نشست خبری گفت: «آمادگی رزم زمینی وظیفه ضروری نیروهای مسلح و همچنین کاری است که ما باید هر روز و هر لحظه انجام دهیم».وی افزود: «در مورد عملیات دفاعی در تایوان و جزایر اطراف آن، ما تمرینات خود را با رویکرد واکنش به تهدیدات بر اساس زمین و توانایی جنگیدن در همه جا انجام می‌دهیم تا وظیفه خود را برای افزایش آمادگی جنگی تکمیل کنیم».این در حالی است که همزمان با نمایش نسبتا ضعیف تایوان در تقابل هوایی با چین، نیروی هوایی این کشور قصدِ ارتقاء ناوگان جنگنده‌های اف-۱۶ خود را دارد.قرار است تمام ۱۴۰ فروند جنگنده اف-۱۶ ای و بی تایوان از نظر سامانه اویونیک، راداری و کلاه ایمنی ارتقا یابند. به گفته نیروی هوایی تایوان، قرار است جنگنده‌های اف-۱۶ تایوان  با موشک‌های هوا به سطح «ای جی ام ۸۸»  و موشک‌های ضد کشتی «ای جی ام ۸۴» تجهیز شوند.این در حالی است که آمریکا در ارسال سلاح‌های سفارش داده  شده تایوان تاخیر داشته است. تایوان همچنین ۶۶ جنگنده جدید اف-۱۶ وی از ایالات متحده خریداری کرده و انتظار می‌رود تحویل آن‌ها  سال ۲۰۲۳ آغاز شود. به نظر می‌ر‌سد نیروی هوایی تایوان از ضعف‌های محسوس رنج می‌برد به طوریکه طی ماه‌های اخیر در چند مورد جنگنده‌های این کشور سقوط کردند.

ابین موارد نگرانی‌هایی را در مورد آمادگی رزمی نیروهای مسلح جزیره ایجاد کرده است. یک خلبان تایوانی جنگنده «اف-۱۶» ماه ژانویه هنگامی که جنگنده وی در سواحل غربی تایوان سقوط کرد، کشته شد، در حالیکه خلبان دیگری پس از سقوط جنگنده «میراژ-۲۰۰۰» خود در ماه مارس، جان سالم به در برد.تایوان با چین در هفته‌های اخیر به شدت دچار تنش شد و هر لحظه بیم حمله چین به تایوان می‌‌رفت. هم اینک نیز جنگنده‌های چین به طور مرتب با پرواز در اطراف جزیره قدرت خود را به رخ تایوان می‌‌کشند..

.


بازنشر از : آخرین خبر