مهران محمدی امین

اوکراین روسیه غلات سخنگوی وزارت خارجه روسیه به استناد داده های سازمان ملل، اعلام کرد بخش زیادی از غلات صادر شده ا

1401\06\23 18:09:16


روسیه: اتحادیه اروپا مقصد غلات صادره از اوکراین را افشا کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به استناد داده های سازمان ملل، اعلام کرد بخش زیادی از غلات صادر شده از اوکراین راهی کشورهای اروپایی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه خواستار شفاف سازی در خصوص مقصد نهایی محموله های غلات صادر شده از بنادر اوکراین شد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که روسیه از اتحادیه اروپا می‌خواهد مقصد نهایی غلات صادر شده از اوکراین را تحت قرارداد غلات دریای سیاه فاش کند. سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پیامی در حساب تلگرام خود ضمن پیوست داده‌های مربوط به حرکت کشتی‌ها مندرج در وب‌سایت سازمان ملل نوشت: اگر این (اطلاعات) درست نیست، منکران واقعیت تنها باید طرح توزیع مجدد محموله ها را منتشر کنند. ما منتظریم.

داده های منتشره درحساب کاربری زاخارووا نشان می دهد که از روز دوشنبه، بخش قابل توجهی از کشتی های حامل غلات از اوکراین راهی اسپانیا، ایتالیا و یونان شده است. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز هفته گذشته گفت که تقریباً تمام غلات صادر شده از اوکراین نه به مقصد کشورهای در حال توسعه بلکه به اتحادیه اروپا ارسال شده است. مرکز هماهنگی مشترک صادرات علات اوکراین مستقر در استانبول روز دوشنبه اعلام کرد که از زمان امضای توافق نامه غلات در ماه ژوئیه، تنها ۲۸ درصد از محموله های غلات از اوکراین به کشورهای کم درآمد و نزدیک به ۴۴ درصد آنها راهی کشورهای با درآمد بالا شده است..

.


بازنشر از : مهر

اوکراین

روسیه

غلات