مهران محمدی امین

اوکراین روسیه لهستان اروپا به گفته یک مقام نظام

1401\06\07 13:07:06


روسیه: چیزی از کادر متبحر نیروی هوایی اوکراین باقی نمانده است

به گفته یک مقام نظامی روسیه، با اقدامات مؤثر نیروی هوافضا و سامانه‌های پدافندی این کشور، نیروهای عملیاتی ماهر نیروی هوایی اوکراین عملاً حذف شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، یک مقام نظامی-دیپلماتیک روسیه می‌گوید که در نتیجه اقدامات نیروی هوافضای مسکو، «تمام کادر عملیاتی نیروی هوایی اوکراین و متبحر در کار با جنگنده‌های میگ -۲۹، سوخو ۲۷ و سوخو ۲۵ کشته شده‌اند.» وی در ادامه گفت: از بین رفتن نیروهای ماهر نیروی هوایی اوکراین، این کشور را مجبور کرده تا برای حملات هوایی خود از «کارآموزان ناشی و ضعیف» استفاده کند و این امر به تلفات فاجعه‌بار باقی‌مانده پرسنل نیروی هوایی این کشور منجر شده است.

این منبع همچنین گفته است که تلاش‌های کی‌یِف برای جذب خلبانان بیشتر از لهستان و سایر کشورهای شرق اروپا، چندان موفقیت‌آمیز نبوده و «معدود افرادی هم که با پیوستن به (نیروی هوایی اوکراین) موافقت کرده بودند، حالا یا مرده‌اند یا کارشان به بیمارستان کشیده است.» براساس اظهارات این مقام روس که نخواسته نامش فاش شود، وعده‌های غرب برای تحویل جنگنده‌های ساخت شوروی سابق به اوکراین نیز به احتمال فراوان عملی نخواهد شد. اظهارات این مقام نظامی روسیه درباره از بین رفتن کامل پرسنل نیروی هوایی اوکراین و کشته شدن خلبانان و نیروهای ماهر این کشور، در حالی مطرح شده که مسکو ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیات ویژه نظامی خود را در اوکراین آغاز کرده است.. .


بازنشر از : مهر

اوکراین

روسیه

لهستان

اروپا